MónTerrassa
CGT denuncia les “greus deficiències” del servei postal del Vallès

La Confederació General del Treball (CGT) ha denunciat la “falta de cobertura de la prestació del servei postal a les diferents oficines i centres de repartiment a tots els centres de treball del Vallès Occidental”, destaca el sindicat en un comunicat.

Segons destaquen des de CGT, en les darreres eleccions es va parlar molt del paper que tenen els carters i carteres sobre la població i “la importància que té aquest servei públic per cohesionar el territori com a servei fonamental”. Tot i això, des del sindicat critiquen que “patim la falta de contractació sistemàtica des de fa anys” i asseguren que “cada cop la línia de l’empresa és més autoritària”.

En aquest sentit, des de CGT remarquen que aquesta falta de contractació ha provocat que l’empresa “prioritzi el repartiment de paqueteria (Amazon, Ali Express, etc…) sobre la correspondència del tipus ordinari (citacions mèdiques, citacions judicials, etc…). Així doncs, subratllen que la correspondència ordinària “s’acumula per milers i arriben a caducar abans d’entregar-les”. Des de la Confederació General del Treball critiquen que aquesta situació “contradiu la llei postal, la qual indica que el repartiment des de l’arribada a Correos fins a l’embustiada a l’habitatge no pot superar els 3 dies”. Tot i això, afirmen que actualment l’acumulació de cartes supera amb escreix aquest termini i pot arribar a més de 15 dies.

Aquesta problemàtica es multiplica a l’estiu per la manca de contractació

Des del sindicat també alerten que aquesta problemàtica es multiplica durant el període de les vacances d’estiu, ja que “la falta de contractació arriba a obligar a carters i carteres a portar la correspondència i paqueteria de 2, 3 i 4 barris fent rotar els estocs”. Així mateix, afegeixen que “la poca gent que es contracta, triga un temps a adaptar-se a fer els repartiments designats pels responsables de les unitats”, un fet que provoca “queixes constants dels veïns i veïnes a les treballadores de Correos”.

Davant d’aquesta situació, des de CGT asseguren que ja s’han transmès les queixes a Correos i demanen que “es posicionin a fi d’intentar pressionar a Correos a buscar solucions a aquest problema”.

Comparteix

Icona de pantalla completa