L’Ajuntament de Terrassa ha comunicat aquest dilluns, dia 6 de juliol, que queda ajornat el Castell de Focs de la Festa Major de Terrassa. “Davant l’elevat risc d’incendi forestal i les mesures de prevenció activades per la Generalitat de Catalunya, hem pres la decisió d’ajornar el Castell de Focs”, expliquen. Aquesta és la decisió que s’ha pres després de la celebració del Comitè d’Emergència Municipal, convocat per l’alcalde, Jordi Ballart, aquesta mateixa tarda i al que també han assistit la regidora de Protecció Civil, Ruth Hibernón; el tinent d’alcalde de Territori, Xavier Cardona; i el tinent d’alcalde de Projecció de la Ciutat, Joan Salvador.
“És una decisió que respon a la responsabilitat, la prudència i el compromís de protegir el nostre entorn natural i la seguretat de les persones”, subratlla l’alcalde Jordi Ballart, que ha afegit que “sabem que és un dels moments més esperats de la Festa Major, però una sola espurna pot tenir conseqüències molt greus”.
Tanmateix, coneixedors que l’espectacle de pirotècnia agrada, s’ha decidit traslladar-lo cap a la tardor. En concret, ja s’ha avançat el dia que tindrà lloc: el 14 de novembre. La data no ha estat escollida a la babalà, sinó que es fa coincidir en el marc de l’homenatge festiu a la figura del terrassenc Jan Grau, activista cultural i referent de la cultura popular a la ciutat.
Pel que fa a les Havaneres i el rom cremat, des de l’Ajuntament de Terrassa informen que mantindrà a la plaça de Lluís Companys però en un horari més avançat, a les 22.30h.
Un incendi a tocar del lloc del Castell de Focs
La decisió arriba després que el Servei Meteorològic de Catalunya hagi emès un avís per calor intensa que apunta que Terrassa es trobarà en un nivell 5 de 6 de perill el proper dimecres i que s’allargarà com a mínim fins dijous. A més, justament, aquest dilluns s’ha declarat un incendi forestal a Sentmenat, que ha mobilitzat una quarantena de dotacions dels serveis d’emergències.
Recordem que aquest mateix dissabte, a Terrassa, va tenir lloc un foc a la zona de Can Boada, molt a prop de l’espai des d’on tradicionalment es dispara el Castell de Focs, que sortosament es va poder controlar amb rapidesa per part de Bombers.


