
!--akiadsense-->
Està en ple centre de Terrassa, al carrer de l’Esglèsia, i el desús l’està portant a un procés de degradació. La Casa Mariano Ros havia estat residència del propietari de l’antiga fàbrica del mateix nom i fins fa pocs anys va ser el casal d’avis Anna Murià.

!--akiadsense-->
Aquest edifici, catalogat com a equipament, és propietat de la Fundació Sant Llatzer, que per ara no té cap projecte ni a mitjà ni a llarg termini.

!--akiadsense-->
L’edifici és obra de l’arquitecte i mestre d’obres municipal Miquel Curet i Roure, construïda entre 1873 i 1874. Tot i que ha patit modificacions respecte al projecte original, encara conserva el seu caràcter senyorial i un marcat classicisme, segurament suggerit per algunes de les cases que, des de la dècada de 1840, l’alta burgesia es construïa als barris alts de Barcelona i que avui encara existeixen mig amagades en la densa trama urbana dels barris de

!--akiadsense-->

!--akiadsense-->
Edifici amb una mitgera, dues façanes al carrer i una façana que dóna a un pati amb tanca, de planta baixa i dos pisos. La coberta és a dos aigües. La façana principal, paral·lela al carener, és de composició asimètrica amb el portal principal d’accés centrat a la planta baixa. Els balcons són de ferro. Obra feta amb estucat dibuixat de carreus fins a la cornisa motllurada, que inclou les ventilacions de les golfes. La façana lateral té una estreta terrassa amb balustrada a nivell del primer pis i un frontó triangular coronant l’edifici. A la façana posterior, que accedeix al pati, s’obre una galeria de columnes toscanes de motllo de ciment.