Arrel dels comunicats apareguts en xarxes socials per un partit polític de la nostra ciutat, volem manifestar la nostra disconformitat en les maneres d’expressar-ne els fonaments que esmenten. Part del comerç i el veïnat fan arribar a l’entitat veïnal en diverses ocasions, el caos que és ve produint al llarg del temps a l’avinguda parlament concretament en cotxes amb doble fila, amb cotxes aparcats a la vorera i obstruint regularment les zones específiques de càrrega i descàrrega que de vegades tenen la necessitat per descarregar els camions o furgons d’amunt la vorera. Això s’ha anat incrementant amb el pas dels anys, això ens porta a seguir reivindicant per part de l’AV Can Roca i que ve de llarg trobar la millor solució possible i és reclama a l’administració actualtrobar un encaix estudiat pels tècnics competents de la regidoria de comerç i mobilitat.

També és va proposar per part de l’entitat veïnal des de fa anys fer obres de re-estructuració de la construcció de les voreres actuals reduir-ne l’impacte per a augmentar un petit número de places més d’aparcament. Tant mateix també i ve de llarg vam proposar re-ordenar la zona més al nord
de l’avinguda Parlament per mirar la possibilitat d’incrementar places de pàrquing endreçades avui existents. Aquestes possibilitats d’obres tant el PSC com TxT ens van al·legar que no era possible en un curt termini i que segurament haurien de passar un procés de licitació econòmica ja que no
estava contemplat en els pressupostos ordinaris per aquestes finalitats.

És un exemple del que vàrem fer al proposar l’AV Can Roca el re-asfaltament dels carrers Jacint Morera i carrer Fàtima, degut a les obres de l’INS Can Roca pel pas dels camions de gran tonatge que van malmetre l’asfaltat inicial. Aquesta proposta va ser atesa pel PSC administrativament va
quedar en curs i continuar la seva execució de re-asfaltament per TxT.

Pel que fa a trobades amb l’administració local, l’entitat veïnal te grup d’accions en conjunt amb els comerciants i és posa de manifest la bona entesa i és continuarà treballant de manera conjunta per garantir-ne una millor convivència. Millorar els serveis i fent possible dia rere dia una millor
dinamització a la zona i de la problemàtica que ens ocupa i que aquesta no ve d’ara, sinó que venim treballant fa anys amb els dos partits polítics, que abans governava el PSC i ara TxT.

S’ha de pensar que el barri de Can Roca, pateix mancances de mobilitat, com d’altres barris deTerrassa per a poder anar a gaudir dels serveis que s’ofereixen i és per això que un grup de treball composat per comerciants i veïnat que és reuneixen amb els representants tècnics de mobilitat i
comerç. El regidor de Comerç i Mobilitat Xavier Cardona s’ha mostrat interessat des del primer moment en escoltar i mirar de resoldre aquesta situació que bloca els aparcaments obturats en massa freqüència no respectant-se les zones de càrrega i descàrrega i les zones exprés avui
existents. És per això, que és plantejaven temes de millora i mobilitat que venim arrossegant els darrers anys. I millorar la re-ordenació de les places d’aparcament, àrea exprés i zona de càrrega i descàrrega.

Un altre prec existent i compartit amb la regidoria de comerç, que també havien de millorar la informació del pàrquing de l’estació nacions unides, responsables directes la Generalitat de Catalunya el Departament de Territori i Mobilitat per tal de comunicar que poden aparcar el vehicle
a preus econòmics. Queda evidenciat que des de l’obertura dels pàrquings dels FGC no s’ha fet una campanya de comunicació extensible i que avui encara hi ha molt desconeixement sobre les possibilitats que tenim ben a prop per mirar d’alleugerir el blocatge dels aparcaments en les zones
del voltant avui existents, causant perjudici directe al veïnat resident i a més als ciutadans/es que es desplacen expressament per venir als comerços de la zona, perjudicant la mobilitat.

Referent als eixos comercials i zones blaves, volem posar en negre sobre blanc, que al districte 5è també tenim Sant Pere, Torrent d’en Pere Parres o Poble Nou – Zona Esportiva que fa anys que treballen amb aquest sistema, que el podem compartir o no però certament existeix i la nostra
entitat vincula aquests fets al respecte, s’entén que estudiat i posat en pràctica pels tècnics experts en aquesta matèria i que hauríem d’obrir les portes a futures millores bé sigui amb recursos humans acompanyat de les millors tecnologies del moment.

Pel que fa a l’avinguda Béjar, és va demanar que és fes zona exprés el tros que va del número 27 al 83 i ja s’ha executat.

Serveixi doncs aquest comunicat, com explicacions en maneres de fer i transparència als fets previs a l’aparició d’aquests nous sistemes d’aparcament i posant-nos sempre a disposició del veïnat i els comerciants.

Comparteix

Icona de pantalla completa