MónTerrassa
El canal de Whatsapp per a gent gran de Terrassa, arriba als 780 usuaris
  • CA

El canal de difusió per Whatsapp destinat a gent gran de Terrassa ha arribat als 780 usuaris en el seu primer any de vida. Aquesta és una de les dades que s’ha donat a conèixer aquest dijous, 10 de febrer, des de la regidoria de Gent Gran, que ha valorat com “tot un èxit” la implantació d’aquesta nova via de comunicació. Emmarcada dins del programa Activa el +60, de l’Ajuntament de Terrassa, s’ha reconegut com una eina “amb un elevat grau de fidelitat i satisfacció”.

L’aplicació va néixer el febrer de l’any passat, amb l’objectiu d’acostar a les persones majors de 60 anys totes aquelles informacions sobre activitats destinades al seu col·lectiu. Accions i mesures per gaudir “d’un envelliment actiu i saludable”, tenint en compte les limitacions derivades per la pandèmia de la Covid-19.

La regidora Mónica Polo ha assenyalat que el canal ja està plenament consolidat. “Ha superat totes les expectatives i s’ha revelat com a una bona eina per fomentar un envelliment actiu i implicar les persones de 60 anys o més en la vida de la ciutat”, i ha afegit que una de les claus ha estat «el boca a boca, un gran aliat d’aquest projecte, i ha demostrat que hi ha un perfil de persones grans, generalment dones, que són molt proactives, empoderades, que volen escollir què volen fer”. Un altre indicador de l’èxit d’aquesta iniciativa és que entre les prop de 800 altes només s’han produït quatre baixes en tot un any.

Les persones de 60 anys o més interessades en aquest canal d’informació poden trucar al 606 45 71 40, de dilluns a dijous de 9 a 13 h, i demanar donar-se d’alta, o bé omplir un formulari clicant aquí.

Enquesta als usuaris

Les persones que es donen d’alta a aquest canal de Whatsapp reben cada dia, de dilluns a dijous, tres missatges amb propostes d’activitats de tota mena que el servei de Promoció de la Gent Gran considera adients o interessants per a aquest col·lectiu. D’aquesta manera, en aquest primer any de funcionament, s’han difós més de 500 activitats, organitzades ja sigui per l’Ajuntament o per entitats de la ciutat.

La majoria de les activitats anunciades (62%) s’han dut a terme al Districte 1, perquè moltes de les activitats de major abast i interès tenen lloc en espais ubicats en aquest districte (teatres, cinemes, entitats amb seu al districte, etc). També cal dir que és on hi ha més persones donades d’alta (29,5% del total d’usuaris). Amb tot, el Servei de Promoció de la Gent Gran ha procurat incloure activitats repartides per tot el territori i també incloure opcions telemàtiques: el 10% de les activitats difoses eren de caire virtual. La gran majoria de persones usuàries (81,4%) prefereixen rebre la informació en català, i el 18,6% restant, en castellà.

Des del Servei de Promoció de la Gent Gran s’ha fet una enquesta entre les persones usuàries del servei per mesurar-ne el grau de satisfacció amb resultats molt favorables. L’índex de satisfacció se situa en un 4,7 de mitjana sobre un màxim de 5. A més, la rebuda de les activitats proposades és bona ja que el 84,5% dels enquestats ha realitzat entre 1 i 10 de les propostes. El més demanat (18,3%) són més activitats al propi districte i més informació sobre activitats formatives (16,9%). També hi ha persones usuàries que demanen més informació sobre activitats esportives, culturals i festives.

Comparteix

Icona de pantalla completa