Diaris del que s’anomena Caverna Mediàtica han posat en marxa una campanya salvatge contra el català a Terrassa. I contra una campanya municipal presentada per la regidora de l’equip de govern i de Junts Monserrat Caupena. Quan parlem de futbol la caverna és un terme que fa referència a tots els mitjans de comunicació de Madrid que lloen fins a la sacietat el Real Madrid i ataquen tant com poden i més el FC Barcelona, i quan ho fem de política ens referim als anticatalanistes i espanyolistes i ancorats, semblaria, en l’antic règim. Els seus atacs són brutals.
“Les llengües es mantenen vives quan es parlen”. Aquest és el principal lema de la campanya «21 dies. D’entrada parla en català», una iniciativa del Consorci per a la Normalització Lingüística, impulsada a Terrassa per l’Ajuntament de Terrassa i el Centre de Normalització Lingüística de Terrassa i Rubí; i que ja s’ha dut a terme a altres poblacions catalanes. I aquesta campanya és la que ha aixecat les ires de la caverna.
Els diaris que parlen de Tarrasa
Comenencem pel diari del periodista Eduardo Inda, OK Diario. “Tarrasa lanza una campaña para no hablar español durante 21 días: «De entrada, en catalán»”. La intenció ja és cakara quan s’utilitza el topònim franquista, habituak en aquest mitjà quan parla de ciutats i pobles de Catalunya. I continuem per Vox Populi, que parla d’instal·lar “el monolingüisme català”, El Catalán, que afirma que l’Ajuntament promociona la discriminació de l’espanyol, i acabem amb El Debate, que diu que el Consistori egarenc s’apunta a fer desaparéixer el castellà.
Aquesta campanya vol fomentar el català com a llengua d’ús diari i, per tal d’aconseguir-ho, s’anima a la ciutadania i entitats de Terrassa a parlar català a tot arreu i amb tothom durant 21 dies. L’actor Pere Arquillué i la cantant Carla Miralda fan públic que accepten el repte i animen a tothom a sumar-s’hi.