MónTerrassa
Camins escolars i més zones 30 a Terrassa, prioritats
  • CA
Marc Armengol i Maria Jesús López, presentant la Setmana de la Mobilitat de Terrassa | Lluïsa Tarrida

!--akiadsense-->

Aquest dimarts, el tinent d’alcalde de mobilitat i sostenibilitat, Marc Armengol, ha explicat acompanyat per la directora del servei de Mobilitat, Maria Jesús López, quines són les línies estratègiques que es duran a terme en els propers mesos. Amb l’aprovació recent del Pla de Mobilitat 2016-2021, el govern de Terrassa comença a desplegar aquelles accions o mesures per tal d'”incentivar la mobilitat amb el transport públic, millorar l’accessibilitat i el confort dels vianants, i reduir la contaminació ambiental”.

Un 65% de l’espai públic està ocupat per vehicles i estacionament mentre que només un 34% és habitat per als vinanats, quan aquests darrers representen més del 60% de la mobilitat interna a la ciutat. Aquesta és una de les dades que ha posat Armengol sobre la taula per tal de defensar la necessitat de “reequiibrar l’espai públic” i transformar els carrers de Terrassa en espais més “habitables” i saludables.

El Pla de Mobilitat pel que resta d’any i l’any vinent incorpora quatre grans prioritats. En el punt de mira la revisió de l’ordenança de circulació. I estretament lligat en aquest punt, continuar ampliant les zones 30 a la ciutat. “En un primer moment ens vam trobar amb reticències de veïns i comerciants, però ara, són les mateixes associacions o centres escolars que ens demanen la seva implementació”, ha manifestat Armengol. Així doncs, poc a poc, està previst que tots els barris disposin d’aquest tipus de zones que redueix en 20km/h la velocitat límit dels vehicles en zona urbana i que permet “pacificar” el trànsit.

L’altra gran aposta per als propers mesos és un projecte pilot amb dos centres escolars per iniciar el Camí Escolar. El tinent d’alcalde ha matisat que no només es tracta de realitzar un acompanyament dels infants fins a l’escola sinó que pretén ser una iniciativa transversal i integral que millori l’itinerari que fa el nen des que surt de casa fins que arriba al centre. Cada Camí Escolar serà adaptat a les necessitats i a les possibilitats de cada escola. Així es posaran sobre la taula diverses opcions i alternatives i amb la col·laboració de l’AMPA i la direcció s’escolliran aquelles que es veuen factibles de posar en pràctica (per exemple, buscar la implicació i solidaritats dels comerciants per donar assistència o ajuda als nens; realitzar parades o punts virtuals on els nens es trobin un adult que s’asseguri que tot va bé, etcètera). Per ara, quatre escoles han sol·licitat a l’Ajuntament tenir un Camí Escolar: Bisbat d’Egara, Vapor, Sala i Badrinas i Lanaspa. Govern i centres pactaran quines seran les dues escollides.

Illa de vianants i procés participatiu

D’altra banda, el govern vol iniciar els estudis sobre l’ampliació de l’illa de vianants del centre, que afectaria directament la zona del Vapor, però que a la llarga es tractaria que es pogués aplicar a altres punts de la ciutat. En relació a aquest punt, la principal ocupació serà doncs aplegar tota la documentació i realitzar informes tècnics sobre les diferents mesures incloses en el Pla per tal de saber quin pressupost caldria per tirar-les endavant.

I de cara a la tardor, Armengol ha anunciat que s’iniciarà un procés participatiu en què es demanarà a la ciutadania la seva opinió sobre com millorar la xarxa de transport públic de la ciutat. El procés es dividirà en dues parts, una a treballar amb grups reduïts que identificaran els problemes i les possibles solucions; i una posterior, en què se sotmetrà a consulta les alternatives proposades. La freqüència, la puntualitat, la distància entre parades… són alguns dels factors que s’analitzaran i es valoraran.

Comparteix

Icona de pantalla completa