La Cambra de Comerç de Terrassa enceta la campanya per fer arribar la B-40 fins a Granollers. Ho ha recordat Nacho Navarro, vicepresident segon, en la tradicional trobada-esmorzar de començament d’any amb els mitjans de comunicació locals i nacionals. Durant dècades, s’ha reclamat que es posés en marxa el tram de Terrassa-Viladecavalls fins a Abrera. Ara, quan la B-40 fins a Sabadell prem l’accelerador, des de la Cambra hi ha preocupació. Es tem que l’autopista de gran capacitat -Quart Cintutó, Ronda Vallès, Ronda Nord, Autovia Orbital són alguns dels noms que ha rebut- acabi a Sabadell i no es connecti amb l’AP-7 a la capital del Vallès Oriental. El perllongament de la B-40 avança ja a velocitat de creuer des que va canviar el Govern de la Generalitat. Els alcaldes de Terrassa, Jordi Ballart, i de Sabadell, Marta Farrés, el volen el més aviat possible. I el PSC, que ara mana a la Generalitat el té com una de les seves prioritats en matèria d’infraestructures, i el President Salvador Illa ho ha remarcat. Les queixes dels opositors no han fet canviar de parer i els que hi estan a favor van guanyant la partida.
El conveni amb el ministeri de Foment és de 200 milions d’euros i no es contrempla que pugui anar tot soterrat.
Ampliar el coworking de la seu central
La Cambra preveu ampliar el coworking de la seu central. El president, Ramon Talamàs, ha comentat que volen remodelar la planta subterrània de l’edifici per instal·lar-hi unes oficines compartides. En 15 dues setmanes es reuniran amb la resta de cambres per aconseguir el suport financer a la nova remodelació de la seu.
La Cambra de Terrassa també treballa per d’instal·lar una incubadora d’alta tecnologia industrial al Vallès, aprofitant espais actuals i fins i tot emprant un local de Càritas situat davant l’edifici, a l’altre costat del carrer de Blasco de Garay. La institució està definint el projecte, valorat en 1,2 milions d’euros.