El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha considerat que els nous títols i tarifes de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) són un pas previ a la implantació de la T-Mobilitat, que substituirà l’actual sistema i que ha d’acabar amb el greuge de les tres zones tarifàries que paga la ciutadania de Terrassa. Durant una interpel·lació de JxCat al ple del Parlament d’aquest dimecres, ha explicat que la T-Mobilitat, “a pocs anys vista”, consistirà d’una targeta sense contacte vàlida a tota Catalunya que calcularà els trajectes realitzats. “El sistema apuntarà el viatge i la distància coberta i, a final de mes, cobrarà a l’entitat bancària la factura”, però bonificarà els trajectes més habituals, ha apuntat. “Això serà d’aquí a uns anys, però hem de començar a fer passes”, com la reforma del sistema tarifari anunciat les darreres setmanes, ha indicat.

Calvet ha justificat que s’hagin simplicitat els bitllets que hi ha actualment de cara al 2020 i ha posat al centre la T-Usual, que permet fer viatges il·limitats en el període de 30 dies i que “s’ha abaratit respecte de l’antecessora, que era la T-Mes”. Ha reconegut que aquest títol no és el millor per a tothom, però ja assegurat que “no pot haver-hi un títol per a cada situació” fins que entri en funcionament la T-Mobilitat, per la qual cosa l’ATM habilitarà altres bitllets i abonaments com la T-Casual –hereva de l’actual T-10–, la T-Grup i la T-Familiar, a banda de la T-Jove i la T-16, que no desapareixen.

Nou comentari