!--akiadsense-->
El BiTer ha realitzat, per encàrrec del Servei de Mobilitat de l’Ajuntament de Terrassa, un estudi de millores a la xarxa d’itineraris per a la bicicleta de Terrassa. L’estudi consta de 5 parts que contenen les propostes que l’entitat fa des de la perspectiva dels usuaris de la bicicleta, per millorar les connexions de la xarxa actual i altres infraestructures relacionades amb la bicicleta i la mobilitat a peu. Hi ha mesures de baix cost i d’altres que requereixen pressupostos importants. Es proposa també la priorització de les actuacions.
Per l’associació les prioritats passarien per la implantació de senyalització a les calçades compartides de la xarxa principal de la bicicleta, fent carrils bici al centre dels carrers de pujada i marcant la calçada amb el senyal de la bicicleta. Així mateix, també es proposa reformar i donar visibilitat als carrils bici existents, entre els quals el corresponent al passeig 22 de juliol.
Entre les accions relacionades amb els senyals i gestió de la mobilitat, el document contempla afegir el cartell “excepte bici” als senyals existents; pintar els passos ciclistes en els passos de vianants proposats; treure senyals d’obligació ús del carril bici existents; posar semàfors ciclistes en àmbar per cedir el pas als vianants; posar els aparcaments de bicicletes proposats; actuar contra la indisciplina; Zona 30 a tota la ZUAP, inclosa la carretera de Montcada; i fer Zones 30 a la resta de barris.
Podeu veure el document sencer i amb detall clicant a cadascún dels apartats: