El barri de Guadalhorce registra la densitat de població més elevada de Terrassa, segons xifres de l’informe d’indicadors bàsics de ciutat per districtes 2022 realitzat pel Servei d’Estudis i Observatori de la Ciutat. Amb 43.242 persones per km2 de superfície, es converteix amb la zona on la gent viu més atapeïda de la ciutat, gairebé duplicant la xifra del barri que el segueix en el rànquing i molt per sobre de la mitjana de la densitat de població a la ciutat (3.203,7 habitants per km2).

Per darrere del barri de Guadalhorce trobem el barri de Can Palet (ambdós del districte 3), amb una densitat de 25.905,3 habitants per km2, i trepitjant-li els talons se situa Can Boada Casc Antic, amb 25.631,6. En quart lloc trobem Ca n’Anglada, amb 24.784,7, molt igualat amb el barri de Plaça Catalunya – Escola Industrial, amb 24.647,5. Així doncs, la zona més densament poblada de la ciutat son els barris situats cap al sud-est —amb l’excepció de Can Boada Casc Antic-. 

Els segueixen els barris del Torrent d’en Pere Parres (23.939,6), Sant Pere Nord (22.372,5), Sant Llorenç (22.216), i Sant Pere (20.205,1), tots ells situats al nord de la ciutat. La resta de barris de Terrassa es troben per sota de la mitjana de 20.000 habitants per km2. 

Terrassa, una densitat de població molt baixa en comparació les grans ciutats de Catalunya

Pel que fa al conjunt de la ciutat de Terrassa, compta amb una densitat de 3.203,7 habitants per km2 de superfície, segons l’informe. Tot i que és la tercera ciutat més poblada de Catalunya, la seva densitat de població és molt baixa en comparació amb les grans ciutats del territori. Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat -les dues ciutats més poblades- compten amb una densitat de 16.144 i 21.406,8 respectivament, segons xifres de l’Idescat, molt lluny de les dades de  densitat de població a Terrassa.

Comparteix

Icona de pantalla completa