MónTerrassa
Banc de Sang i Salt Idiomes inicien una campanya per animar a donar sang

El Banc de Sang i Teixits i l’escola d’idiomes Salt Idiomes posen en marxa una nova campanya aquest mes de setembre per fomentar les donacions de sang. Les donacions aquest estiu han disminuït més del que és habitual, per la qual cosa els hospitals necessiten remuntar les seves reserves. Per això, i amb l’objectiu d’impulsar i captar com més persones possibles, Salt Idiomes sortejarà un curs d’anglès entre tots els donants.

Aquesta és la 10a edició de la campanya entre Banc de Sang i l’acadèmia d’idiomes, que enguany porta per lema ’10 anys premiant a persones de 10′. Les donacions de sang han disminuït més de l’habitual aquest estiu, i per això remarquen que les donacions aquest pròxim mes són “de gran importància” per recuperar i mantenir estable la reserva.

“Avui hi ha poc més de 5.000 unitats de sang en reserva a Catalunya, el que equival a les necessitats dels hospitals dels 5 dies vinents, quan l’òptim seria tenir reserves per a 8-10 dies”, alerten.

Banc de Sang i Salt Idiomes animen a la ciutadania a donar sang per remuntar les reserves dels hospitals

A més a més, el Banc de Sang anima també tots els donants que tinguin entre 18 i 40 anys a registrar-se com a potencials donants de medul·la òssia. Es pot demanar informació durant el procés de donació i en el moment de l’extracció de sang, s’obté un tub extra per analitzar-lo i incorporar-lo al registre mundial de donants de medul·la òssia (REDMO). En cas que es sigui compatible amb algun pacient, es contactarà amb el donant per si pot fer efectiva la donació de medul·la.

Per això s’anima a la ciutadania a apropar-se al Banc de Sang de Mútua Terrassa les setmanes vinents. Es pot reservar cita clicant en aquest enllaç en horari de dilluns a divendres de 9h a 20h i dissabtes de 9 a 14:30h.

El donant de sang guanyador del sorteig s’endurà un curs d’anglès gratis

L’acadèmia Salt Idiomes sortejarà un curs d’anglès entre tots els donants que s’apropin a fer la seva donació de sang, plasma, plaquetes o llet materna. La persona guanyadora del curs podrà triar el nivell, horari i centre de SALT idiomes que s’ajusti més a les seves necessitats.

Comparteix

Icona de pantalla completa