!--akiadsense-->
“Per aprendre a viure, s’ha de viure”. Missatges com aquest acompanyen el calendari solidari per el 2019 de l’AVAN que reflecteix la campanya de sensibilització “Joves Extraordinaris” que l’entitat ha dut a terme durant tot l’any amb 12 centres educatius del Vallès.
Durant els darrers mesos, un grup de persones usuàries dels serveis d’AVAN, que conformen el grup del Casal Obert, han realitzat xerrades a instituts de Sabadell, Terrassa, Castellar del V., Matadepera, Rubí, Sant Cugat i Sant Quirze. Aquests testimonis han explicat els seus relats de vida en relació a la malaltia amb la qual conviuen. Una experiència que tots els centres participants han valorat molt positivament per la veracitat, la claredat i pel missatge encoratjador que han deixat palès els testimonis en els alumnes. Les 12 fotos que conformen el calendari representen el moment de connexió entre joves i persones usuàries d’AVAN i el missatge de futur que han volgut deixar per la posteritat.
El calendari del 2019 ja es pot adquirir a les seus d’AVAN fent un donatiu de 5€. Els beneficis serviran per ajudar econòmicament a famílies que necessiten els serveis d’AVAN. Cal destacar també, la col·laboració en aquest projecte del Grup Ramar, Iron Global, Vitropack i del BBVA- CX. Enguany, com a novetat, l’empresa Vitropack i BBVA-CX han fet possible el Concurs de la Portada del calendari solidari; el guanyador ha estat escollit per votació popular entre els 250 dibuixos recollits. Els patrocinadors van lliurar un xec a l’escola guanyadora de 500€ i un altre de 1000€ a l’AVAN. Destaca també la col·laboració dels treballadors de les oficines del BBVA-CX de diferents poblacions de la xarxa d’oficines de la zona de Sabadell amb la compra de 1.300 calendaris.