MónTerrassa
Els terrassencs aproven la major part dels serveis municipals
  • CA

Els terrassencs i terrassenques han aprovat els serveis municipals de la ciutat amb un 61% de satisfacció, segons una enquesta que es reflecteix en el cinquè Baròmetre realitzat per l’Observatori dels Serveis Urbans (OSUR). La ciutat augmenta vuit punts respecte a l’any passat, i aprova tres dels cinc serveis. El subministrament d’aigua, la neteja viària i el transport públic s’emporten l’aprovat, però la recollida d’escombraries i el manteniment d’espais públics continuen suspenent. Aquesta xifra situa a Terrassa 13 punts per sota de la mitjana estatal, que es troba en un 74% de satisfacció.

El transport, el servei que més augmenta positivament en la valoració dels terrassencs

El servei que més augmenta la seva satisfacció és el transport, amb nou punts més que li permeten arribar a l’aprovat (50%). Segons el Baròmetre, l’aspecte millor valorat és la possibilitat de viatjar còmodament (52% de satisfacció) i el pitjor és la relació qualitat/preu (amb només un 27% de satisfacció).

Un autobús de TMESA circulant per Terrassa | TMESA

La neteja viària assoleix per primera vegada l’aprovat, tot i que amb un just 51% de satisfacció, dos punts més que l’any passat. Els equipaments per realitzar el servei (camions, personal…) és el millor valorat (53%), però la neteja d’excrements de mascotes s’emporta un suspens amb un 25% de satisfacció. El Baròmetre apunta que aquest és un “clàssic” de totes les ciutats.

El subministrament d’aigua és, amb un 64% de satisfacció, el servei més ben valorat. Tot i així, registra una de les pitjors notes d’insatisfets (17%) dels municipis enquestats arreu de l’Estat. Cal destacar que, el que pitjor es valora és la factura, amb un 50% d’insatisfets que creuen que el preu és massa car; i es valora molt positivament (amb un 70%) la gestió operativa.

La recollida d’escombraries i el manteniment continuen suspenent

Ja a la part de suspensos, trobem el servei de recollida d’escombraries. Tot i pujar quatre punts, es manté per sota de la franja de l’aprovat amb un 48% de satisfacció i amb un “altíssim” percentatge d’insatisfets (un 27%), apunta l’informe.

Per acabar, el servei pitjor valorat és el manteniment d’espais públics i zones verdes. Amb un 44% de satisfets, els egarencs han afirmat a l’Observatori que ha empitjorat els darrers dos anys, tot i que, en xifres, ha augmentat tres punts. Exposen que la ciutat “suspèn en tots els aspectes analitzats” quant al manteniment, sent el pitjor valorat el manteniment de les zones infantils amb un 27% d’opinions favorables.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa