!--akiadsense-->
Aquest dimecres s’ha presentat a l’Auditori municipal de Terrassa el nou model de l’equip ecoRacing, l’EcoXR, on s’ha pogut comptar amb la presència de David González, subdirector de l’escola, Arnau Sabatés, director de màrqueting de la UPC EcoRacing, i Carolina Planells, representant del grup d’alumnes de l’ESEIAAT.
González ha començat la presentació agraïnt a tots als que han participat en aquest projecte que ja porta 10 anys en funcionament. Ha donat les gràcies “tot l’esforç i la dedicació” que hi ha posat el grup de 20-30 alumnes que han participat. A més de les ganes de fer-ho i al “compromís ben ferm” que han tingut, a part del seu “comportament professional”, els estudiants han rebut “una formació d’enginyeria i del món industrial de primer nivell“, estant “100% preparats pel món laboral”. També ha agraït als patrocinadors que han estat des del primer any en aquest projecte.
!--akiadsense-->
Cada roda té el seu motor
La representant del grup d’alumnes, Carolina Planells, ha explicat la trajectòria dels 10 anys que porta aquest projecte en funcionament. Va començar al 2008 amb el propòsit de poder innovar en el camp de l’automòbil on, a mesura que han anat passant els anys, s’ha pogut “competir a nivell estatal i europeu”. El monoplaça 100% elèctric ha guanyat diversos premis, entre ells el de millor equip espanyol, “gràcies a la utilització de materials lleugers” que els va donar un “gran avantatge”.
Per últim, Arnau Sabatés ha explicat que té d’únic aquest model, el qual fa un “salt tecnològic molt gran i considerable”. L’ecoXR és un monoplaça elèctric molt “especial” perquè, a diferència dels models anteriors, “cada roda compta amb el seu propi motor“, això el fa més eficient i facilita un major control a cada roda de forma independent, amb frenada refrigerativa i arribant als 187 CV de potència. L’únic “inconvenient” del nou bòlid és el pes afegit pels motors a cada roda. Tot i així, Sabatés ha subratllat que aquesta innovació suposarà que hi hagi “més seguretat” en la conducció.