MónTerrassa
Alumnes d’ESO ajuden a persones vulnerables amb el suport de Càritas

Aquest passat dimarts, 30 de setembre, Càritas Diocesana de Terrassa i la Fundació Escola i Vida han signat un nou conveni de col·laboració per impulsar la sensibilització dels infants i joves en la realitat social dels veïns i veïnes que viuen situacions de vulnerabilitat. L’acte, celebrat a Sabadell, ha estat protagonitzat per Mònica Martínez Reche, directora general de Càritas, i Marcos Moreno Monjón, representant de la Fundació. Aquest acord, que es renova sis anys després del darrer, té com a objectiu principal educar en valors, fomentar la responsabilitat social i promoure la participació activa dels joves en la seva comunitat.

El Projecte de Servei Comunitari obligatori per a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO permet que els joves participin en activitats reals de voluntariat i acció social, posant en pràctica els seus coneixements al servei de la comunitat. “Aquesta experiència els ajuda a comprendre la realitat social que els envolta, a cooperar i conviure en una societat plural, i a comprometre’s amb la seva millora”, destaquen des de Càritas Diocesana de Terrassa.

Més informació sobre Càritas Terrassa i la Fundació Escola i Vida

Càritas, amb presència a 54 municipis i 121 parròquies, permet que l’alumnat pugui col·laborar en programes com ara l’acollida i acompanyament, suport a necessitats bàsiques, formació i inserció laboral, o atenció a la gent gran i persones sense llar. Tot això es dur a terme a través de projectes que es desenvolupen a tota la Diòcesi, que engloba territori del Vallès Occidental i el Vallès Oriental

La Fundació Escola i Vida, titular de cinc centres educatius als municipis de Cerdanyola (Llar d’infants Nou Patufet), La Garriga (Sant Lluís Gonçaga), Rubí (Mare de Déu de Montserrat), Sabadell (Mare de Déu de la Salut) i Terrassa (Ramon Pont), aposta per una educació que vagi més enllà dels continguts acadèmics.

Comparteix

Icona de pantalla completa