Adeu a l’actual restaurant de La Mola i a la recerca d’un altre model. Una de les grans atraccions del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac és el restaurant situat a l’antic monestir benedictí. És un cas potser únic al món, on el menjar es puja amb burros. Només s’hi pot accedir a peu, des de Can Robert, des dels Dipòsits de Matadepera, des del carrer de les Boixaderes, des de Coll d’Estenalles, des de la Torre de l’Àngel, des de La Barata. Cada excursionista té la seva ruta. Ni bicicletes ni vehicles a motor hi tenen accés. Ara, sembla que l’actual restaurant té els dies comptats.

Gemma Gimferrer, una de les persones que ara porta el restaurant s’ha fet ressò dels rumors que apuntaven en aquest sentit (afegim al final tot el text amb la seva explicació). Les xarxes socials han esclatat. El missatge ha arribat a milers de persones, que es preguntaven si es tractava d’un “fake“. Però enmig de tot l’enrenou, a primera hora de la tarda ha aparegut un comunicat de premsa de la Diputació de Barcelona on es confirma que alguna cosa es mou, i que els canvia seran a curt termini.

L’ens rebla que està estudiant amb altres administracions i agents del territori el model que definirà el futur de l’entorn del cim més emblemàtic del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac i el més concorregut, els dies de cada dia i els festius. La zona atrau per les seves vistes espectaculars, per un edifici romànic excepcional, i també per la presència del restaurant, una atracció per on hi passa gent de tot el món, en els últims mesos, americans, suecs i gent de l’Iran, i tot l’equip sencer del Futbol Club Barcelona d’handbol.

L’edifici inclou els serveis de restauració, visites guiades i altres activitats d’interpretació i de lleure, gestionats amb un contracte de concessió de l’any 2018. La concessió finalitza a principis de l’any 2024 i és “improrrogable d’acord amb les bases i els contractes”, informa la Diputació.

La Diputació de Barcelona no rebutja que hi hagi restaurant, tot i que rebla que ha de ser “compatible amb la normativa vigent, aportant seguretat jurídica i adequat a les normatives”. Sí però que ha informat que treballarà “amb el màxim consens amb els ajuntaments del territori en el marc del Consell Coordinador del Parc, que es reunirà properament”.

Però la notícia no ha agradat gens als gestors del restaurant. “Com ja sabeu, nosaltres fa cinquanta-set anys que estem a La Mola, no només donant menjar, sinó també cuidant de l’entorn i del patrimoni”, comenta Gemma Gimferrer.

L’escrit íntegre de Gemma de la Mola

Aquest és l’escrit íntegre que Gimferrer ha fet circular a través de les xarxes socials reclamant a la ciutadania i a l’administració que els donin suport per mantenir-se al capdavant del restaurant:

“Hola, bona tarda.
Sòc Gemma Gimferrer, la Gemma de La Mola. Perdoneu que us molesti. Us volia demanar si em podeu donar un cop de mà.

Ens ha arribat, que la Diputació de Barcelona, no té intenció de renovar la concessió de La Mola. Com ja sabeu, nosaltres fa cinquanta-set anys que estem a La Mola, no només donant menjar, sinó també cuidant de l’entorn i del patrimoni. El fet que es tanqui la instal·lació, provocarà una destrucció d’un patrimoni i una degradació de l’entorn, perquè , no hi ha un pla “B” si es tanca la instal·lació.

Estem buscant el suport de polítics, alcaldes i amics que no creuen en el fet que si es tanca el restaurant, deixarà de pujar gent, cosa que no és cert, la gent continuarà pujant igualment, però la diferència serà que ningú es preocuparà de recollir les deixalles que la gent puja, però no baixa. Ara ho fem nosaltres. Ningú vigilarà pel bon estat del monestir del segle X. Ara ho fem nosaltres.

Ningú netejarà ni baixarà les restes dels WC, que ara fem nosaltres. A part de tot això, la concessió acaba el febrer del 2024, a hores d’ara, encara ningú ens ha dit res, tan sols corre aquest rumor. A hores d’ara en el restaurant donem feina a una 20 de persones, que es quedaran al carrer, i dues persones, es quedaran sense habitatge, estan empadronats en el Monestir.

Quin rotllo, no,? Ho sento, però necesito la vostre ajuda, ja sigui a nivell de partit polítics si esteu afiliats a algun com a nivell d’amistats amb certa influència. Si es tanca la instal•lació de La Mola, es perdrà un edifici emblemàtic del Vallès Occidental.

Moltes gràcies per la paciència”

Comparteix

Icona de pantalla completa