Els productes frescos són fonamentals per una bona alimentació
Els productes frescos són fonamentals per una bona alimentació | Cedida

!--akiadsense-->

A l’hora de fer la compra cal tenir ben present què és el que et convé o no et convé comprar per fer un bon menú setmanal.

Fes una llista.

Així evitaràs la compra compulsiva, que acostuma a portar-te a omplir la cistella de coses riques en greixos.

Tria aliments frescos.

Fruita i verdura t’aporten una infinitat de nutrients, minerals i vitamines. Han de ser una de les parts principals dintre la teva cistella de la compra.

Tria productes de proximitat i de temporada.

A l’hora de comprar productes frescos, opta per aquells que són de la teva regió i que es cultiven durant aquella època de l’any.

Compra aliments elaborats amb grans sencers.

Els cereals sencers, a diferència dels refinats, aporten una major quantitat de nutrients. Uns nutrients que són beneficiosos per a l’organisme.

Si és producte, tria aliments biològics.

No han estat tractats amb conservants, colorants, ni cap classe d’antibiòtic o pesticida. T’assegures evitar residus tòxics.

Mira les etiquetes.

Cal entendre l’etiquetatge, tenint en compte què compon cada aliment. Repassa la informació nutricional del producte, no solament la seva aportació calòrica.

Que no t’enganyi la publicitat.

No et deixis influenciar i comprova tu mateix què figura a l’etiquetatge del producte.

Opta per aliments baixos en greixos.

Tria formatges i llets baixos en greixos.

Evita els precuinats.

Acostumen a incloure molts conservants i sodi. Tria millor productes frescos i prepara els àpats a casa.

No compris llaminadures.

L’excés de dolços pot ser perjudicial. No aporten nutrients al cos, sinó calories buides. Donat un caprici amb xocolata negra si vols menjar dolç.

Nou comentari