MónTerrassa
Tot per Terrassa demana un acord per posar la ciutat en zona tarifària 2
  • CA

Tot per Terrassa ha presentat un ACORD DE JUNTA DE PORTAVEUS PER LA REGULACIÓ DE POLÍTICA TARIFÀRIA DE L’ATM I SITUAR TERRASSA EN LA ZONA TARIFÀRIA 2. Si s’aprova, es llegirà al ple de Terrassa, que se celebra divendres vinent de manera telemàtica.

Lluïsa Melgares i Aguirre, Portaveu del Grup Municipal de Tot per Terrassa d’acord amb allò que estableix l’article 13 n) del Reglament Orgànic Municipal de l’Ajuntament de Terrassa, presenten els següents acords al Ple d’aquesta Corporació.

EXPOSICIÓ DE MOTIUS:

Des del 2001 es va situar Terrassa en la zona tarifària 3 del sistema integrat de transport i des de llavors la reivindicació de canvi de zona ha estat insistent i constant. Es tracta d’una de les reclamacions històriques del municipi que fa anys que reivindiquem. Demanem una millor regulació de les tarifes de transport ja que la ciutadania de Terrassa ha de pagar un sobrecost injust per desplaçar-se a Barcelona en transport públic o a l’àrea metropolitana y això representa un greuge en comparació amb altres municipis veïns.

És inadmissible que a dia d’avui, després de tantes reivindicacions encara Terrassa formi part de la zona tarifària 3.

Patim un greuge comparatiu clar respecte a altres ciutats veïnes com per exemple Sabadell i reiterem que es un greuge històric que s’ha de corregir i que sofreixen diàriament els veïns i veïnes de Terrassa que s’han de desplaçar diàriament i utilitzen el transport públic però a més, no només afecta als i les veïnes de Terrassa sinó també a aquelles persones que s’han de desplaçar al nostre municipi. Aquest fet dificulta el desenvolupament econòmic de la nostra ciutat i no facilita la millora de la mobilitat sostenible.

D’aquesta manera no podem incentivar l’ús del transport públic ja que la situació actual comporta pagar entre un 25% i un 30% més pels títols de transports que ho fan altres ciutats properes. 

No és just penalitzar la mobilitat dels ciutadans que han d’agafar cada dia el tren o l’autobús per a anar a l’àrea metropolitana o a Barcelona. 

La mobilitat és un dret que hem de garantir. És per això que és necessari una reforma i revisió real de la zona tarifària del transport públic i que en aquesta es tingui en compte la ciutat de Terrassa.

Volem acabar amb el greuge comparatiu que suposa per als usuaris del transport públic que la nostra ciutat formi part de la zona tarifària 3.

La promoció i ús del transport públic ha de ser la facilitadora per a la consecució d’una ciutat lliure de contaminació i sostenible a més d’incidir directament en l’impacte econòmic que pot suposar.

El transport ha de tenir una perspectiva social, amb factors de reequilibri territorial i ambiental que lògicament redueixin les emissions. La xarxa de transport públic ha de respondre a la realitat de desplaçament de les persones usuàries. 

Creiem per tant que és necessari i urgent la posada en funcionament d’un nou sistema tarifari. No hi pot haver tantes diferències de preu entre zones.

ACORDS:

PRIMER: Reclamar a l’Autoritat de Transport metropolità i al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat la revisió de les zones tarifàries perquè Terrassa s’inclogui dins de la zona 2 i abaratir així el cost del transport públic als veïns i veïnes de Terrassa.

SEGON: Instar a l’ATM que situï Terrassa en la zona tarifària 2.

TERCER: Comunicar els anteriors acords a l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, a l’Àrea Metropolitana de Barcelona i l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU).

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa