MónTerrassa
Territori demana a la CUP deixar de “confondre” amb la Ronda Nord

Territori ha demanat a la CUP que deixi “de confondre les coses” amb la Ronda Nord. La consellera Ester Capella ha retret a la formació anticapitalista que utilitzi “terminologia” que l’únic que fa és crear confusió sobre la infraestructura que ha d’unir les dues capitals vallesanes.

La republicana ha remarcat en una sessió al Parlament de Catalunya que es diu “Ronda Nord, ni Quart Cinturó ni altres històries”, en una clara referència a les darreres declaracions dels diputats cupaires. A més, ha recalcat que el Govern català “no es mourà” de l’acord que es va signar el passat mes de juliol amb el ministeri de Transports, i que es desplegarà allò que s’ha signat. “L’acord parlar de Ronda Nord entre Terrassa i Sabadell, no de Quart Cinturó”, ha puntualitzat.

Aquestes declaracions arriben just uns dies abans que s’hagin convocat mobilitzacions a Sabadell en contra de la Ronda Nord. La diputada de la CUP Montserrat Vinyes va aprofitar el seu torn de paraula per fer una crida a la ciutadania a participar-hi. La convocaròria està prevista pels dies 28 i 29 d’octubre a l’avinguda de les Palmeres, amb unes jornades que comptaran amb activitats, xerrades, concerts i una manifestació.

“Quart Cinturó i Ronda Nord són el mateix”, diuen els detractors

Està convocada per les plataformes Stop C58 Ronda Nord – Campanya Contra el Quart Cinturó i la manifestació es realitzarà al bell mig dels barris del nord de Sabadell, per on està previst que passi la proposta de Ronda Nord. Els organitzadors han retret obertament a l’alcalde Jordi Ballart i de l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, “un conjunt de demandes totalment inversemblants de soterraments impossibles tant a la trama urbana com al medi natural del Rodal, i amb grans enllaços viaris”.

En el manifest que han fet públic i que es llegirà aquest cap de setmana exposen que:

1. La B-40, el Quart cinturó i la Ronda Nord són el mateix. La Ronda Nord és com han anomenat al tram del Quart Cinturó que volen fer des de Terrassa a Sabadell i Castellar. Un eufemisme per confondre a la ciutadania.

2. El Quart Cinturó o Ronda Nord no descongestionarà la Gran Via. Dels 33.000 cotxes que hi passen al dia, 30.000 són interns de Sabadell.

3. El conveni de la B-40 va ser xantatge ambiental per aprovar els pressupostos de la Generalitat de Catalunya de 2023 per part del PSC, al que ERC va cedir.

4. És econòmicament impossible construir el Quart Cinturó de forma soterrada. Utilitzen aquesta imatge per fer millor màrqueting d’una infraestructura innecessària, contaminant i indesitjada.

5. La Ronda Nord és el primer pas per requalificar terrenys i projectar nous creixements als barris del nord de Terrassa i Sabadell.

6. El Quart Cinturó és competència del “Ministerio de transportes -MITMA”. La Generalitat no en té cap competència, i per tant no pot existir cap acord obligatori entre l’Estat i la Generalitat.

7. La Ronda Nord tindrà un gran impacte ambiental als barris del nord de Sabadell. Provocarà contaminació acústica i de l’aire.

8. La construcció del Quart Cinturó al llarg de tot el Vallès fragmentarà el mosaic agroforestal de la plana del Vallès. Imprescindible per mantenir la biodiversitat i els serveis ecosistèmics que ofereix, així com per mantenir espais agrícoles com el Parc Agrari de Sabadell.

9. La Ronda Nord destruirà la connectivitat ecològica de la Via verda que connecta els Parcs Naturals de Sant Llorenç i Collserola.

Un espai necessari pel pas de fauna i també important espai de lleure del veïnat.

10. La ronda Nord és un acte que es pot tipificar com a Ecocidi pels seus efectes sobre la salut pública, el canvi climàtic la petjada de carboni, el consum del paisatge, la disponibilitat d’aigua i els ecosistemes del Vallès.

Comparteix

Icona de pantalla completa