L’Ajuntament de Terrassa mantindrà el servei de Parades Intermèdies de l’autobús urbà. Després del període de prova pilot i un cop valorats els resultats, les regidories de Mobilitat i Polítiques de Gènere han presentat els resultats als partits de l’oposició. “El servei ha tingut bona acollida i no ha presentat problemes imprevistos”, han apuntat, motiu pel qual s’ha decidit implementar-lo de manera definitiva i ampliar la iniciativa a la línia 10, en el tram concret dels polígons industrials sud de la ciutat, atès que són zones menys transitades i on la percepció d’inseguretat pot ser més acusada.

Segons l’informe de les regidories de Polítiques de Gènere i de Mobilitat, en total han estat 22 dones les que han utilitzat aquest servei de Parades Intermèdies durant la prova pilot, que ha tingut lloc entre el 15 de juny al 25 d’octubre. Aquesta xifra respon als 38 dies en els quals s’ha aplicat (divendres i dissabtes, a més dels dies de Festa Major) en el conjunt dels quals hi ha pujat al “Bus Nit” un total de 8.205 persones.

A l’igual que ha passat en altres ciutats on s’ha posat en marxa aquesta iniciativa, la demanda inicial no és massa elevada. Segons la CUP, que ha valorat positivament la prova pilota i el manteniment del servei, la demanda escassa es deu en part “a que les parades del Bus Nocturn ja estan molt properes les unes de les altres”, però manifesten que ha estat en bona mesura en el cas de Terrassa perquè “ha mancat ambició comunicativa”. “Les dones no poden demanar allò que no saben que existeix”, ha manifestat Alba Díez, de la Comissió feminista de la CUP. Per això, la CUP aposta per augmentar substancialment la difusió: “No només a xarxes socials, el més important ara per ara és posar cartells publicitaris a les marquesines de les parades de bus, perquè potencialment ho poden veure les principals interessades”. Actualment, es llueix un petit cartell oferint el servei, darrera la cabina del xofer. “I és del tot insuficient, ja que només ho veu qui seu allà”, argumenta Díez. Una altra possibilitat és fer publicitat amb vinils a l’exterior dels busos, que també s’hi adreça al seu públic objectiu.

Nou comentari