La intervenció de ‘Somos Barrio, por una Vivienda Digna’ ha sacsejat el Ple després que en el seu text hagi acusat a una regidora de l’Ajuntament de Terrassa “d’assetjament”. En un principi, l’associació de Ca n’Anglada havia d’intervenir al ple per reclamar un habitatge digne a la ciutat i per reclamar millores “reals” al Districte 2 de Terrassa.
Tot i això, la seva intervenció ha pres una altra direcció quan Ángela Gómez, presidenta de l’associació, ha acusat a la regidora del Districte 2, Lluïsa Melgares, “d’assetjament laboral cap a responsables municipals”. Malgrat que Gómez no ha anomenat a Melgares en la seva intervenció, el text que han presentat sí que hi constava i des de Somos Barrio han ratificat, posteriorment, l’acusació.

En aquest sentit, Ángela Gómez ha assegurat que “no som aquí per a alimentar rumors”, però ha exigit “una decisió clara i de recerca rigorosa”. “L’Administració ha de ser un espai segur per als treballadors i treballadores. Ca n’Anglada mereix gestió, transparència i el respecte institucional. Això implica actuar quan hi ha indicis d’irregularitat i no mirar cap a un altre costat”, ha denunciat la presidenta de l’associació.
Davant les paraules de l’entitat, Lluïsa Melgares ha recalcat que es tracten “d’acusacions greus cap a la meva persona” i ha traslladat al text presentat al secretari per tal que “prengui nota de les acusacions i realitzi les mesures que s’han de prendre quan es fan acusacions a una regidora”, ha explicat. A més, segons han explicat fonts de la regidoria a MónTerrassa, Melgares presentarà aquesta denúncia contra Adrián Pacheco i Ángela Gómez per “assetjament públic a dones”.

Somos Barrio reclama habitatges dignes i polítiques reals contra la pobresa
Durant la seva intervenció, Somos Barrio també ha exigit “habitatges dignes sense desnonaments, serveis socials suficients i accessibles, barris cuidats, vius i escoltats, polítiques reals contra la pobresa i la desigualtat”. En aquest sentit, Ángela Gómez ha criticat que “a Terrassa parlem d’habitatge, però permeten desnonaments. Parlem de serveis socials, però retallen atenció. Parlem de participació ciutadana, però no escolten els del barri”.
Davant de tot això, Gómez ha subratllat que “no volem discursos amb només paraules boniques, volem solucions. No volem promeses, volem compromisos reals i compliments”. “Aquesta ciutat i aquest barri no es rendeix, continuarem organitzant-nos, donant-nos suport i sortint al carrer, perquè quan l’Ajuntament falla i el poble respon”, ha afegit.
En resposta, Lluïsa Melgares ha recalcat que “la precarietat que vostè parla no és justa”, però ha afirmat que aquesta precarietat “és estructural”. És l’Estat qui hauria de regular els salaris baixos, la temporalitat, l’economia submergida, la legislació laboral i la manca d’habitatge”, ha afegit. Tot i això, la regidora del Districte 2 ha recordat que “l’any 2012 aquest Ajuntament va posar en marxar una oficina que ha parat el 85% dels desnonaments” i ha assegurat que “aquests desnonaments que s’aturen, moltes vegades arriben a contractes de lloguer”. “Fem molta cosa, però és veritat, tenim pobresa i precarietat. I no vull fer cofoisme, perquè necessitem fer encara més”, ha conclòs Melgares.
