El Ple de l’Ajuntament de Terrassa, reunit en sessió ordinària, va aprovar inicialment dimecres 37 cartes de serveis, que són els documents que descriuen els diferents serveis que ofereix l’Ajuntament a la ciutadania, per informar-la de les condicions en que es presten, dels compromisos que es prenen per que el servei sigui de qualitat, i de les vies per obtenir informació i/o fer aportacions i suggeriments.
Aquestes 37 se sumen a les 17 que ja es van aprovar el desembre de 2017 i es completen així tots els que comporten prestació de serveis a la ciutadania. Les cartes ajudaran a implementar un nou sistema de gestió que té en compte l’avaluació dels resultats de la gestió per definir i implantar decisions de millora de manera contínua, orientades a la satisfacció de la ciutadania i el seguiment continu de la seva opinió. A més, ajudaran a estendre en l’organització municipal la cultura de la transparència i el Govern Obert. Es preveu que les cartes siguin efectives durant els primers mesos de 2019, un cop finalitzi la tramitació.
Les cartes aprovades ara corresponen als següents serveis:
Servei d’estudis i Observatori de ciutat
Autobusos Urbans
Foment de l’ús de la bicicleta
Accessibilitat
Llicències i Protecció de la Legalitat
Actes i ocupació de la Via Pública
Servei d’Aparcaments – Egarvia
Policia Municipal
Neteja i gestió de residus
Obres i manteniment de l’espai públic Cementiri
Cessió d’espais i locals als equipaments municipals
Ciutadania
Qualitat Democràtica
LGTBI+
Habitatge – Societat Municipal d’Habitatge
Polítiques Socials d’Habitatge
Promoció de la Gent Gran
Salut i Comunitat
Serveis Bàsics d’atenció social
Serveis Atenció Domiciliària
Servei especialitzat d’atenció a la infància i adolescència
Solidaritat i Cooperació Internacional
Oficina d’Atenció Ciutadania Serveis a les Persones
Comerç
Cultura
Innovació
Educació
Escola de la Llar
Escola d’Art
Educació Especial
Escola de Música
Escoles bressol
Servei Local de Català
Turisme
Mitjans de Comunicació Audiovisuals
Cinema Catalunya