Accés a l'aparcament de Portal de Sant Roc

Accés a l’aparcament de Portal de Sant Roc | Lluïsa Tarrida

A mitjans de setembre, l’equip de govern de Tot per Terrassa i ERC-MES van explicar que es trobava en estudi una futura connexió del pàrquing del Portal de Sant Roc amb el de la plaça Vella, per sota del carrer Major. Es tractaria d’un tram de 400 metres que facilitaria l’accés des del carrer Cisterna amb sortida a Vinyals, tot i que també es contempla que arribi fins a la Rambla. Aleshores, el regidor d’Urbanisme, Carles Caballero, va insinuar que aquesta era la “millor opció” per avançar cap a un centre més ampli, transformant el portal de Sant Roc en una gran plaça.

Aquesta setmana però, el govern ha deixat en l’aire una altra opció. L’alcalde Jordi Ballart, en una entrevista per Món Terrassa, preguntat sobre la possible unió dels dos aparcaments soterrats va corroborar que s’esta encara elaborant l’estudi, i que es preveu en les properes setmanes saber si és viable o no. “Tot indica que sí” però l’alcalde ja no veu tant clar que es dediqui a un pàrquing comercial. “Encara que es connectin, el portal de Sant Roc no té perquè ser un pàrquing, penso, per exemple, en una plataforma logística, en un espai per càrregues i descàrregues“, avança i matisa, “s’ha de parlar amb els agents implicats”.

Però no només es contempla aquesta opció, Ballart es mostra clar quan diu que “veiem cada dia quan passegem pels carrers del Centre que hi ha problemes amb les furgonetes i els camions. És un caos”, reconeix i per això creu que la “connexió permetria un carrer Major exclusiu pels vianants”. Així que una altra alternativa seria que el pàrquing d’Anselm Clavé “es tanqués definitivament. Si ens posem en la conjuntura que no es pot enllaçar” o que no es viable econòmicament. El govern també posa sobre la taula l’opció de modificar les entrades i sortides del pàrquing de la plaça Vella per evitar-ne el trànsit i millorar-ne el seu accés.

Nou comentari