MónTerrassa
Nova ordenança de mobilitat a Terrassa: Carrils multiús i motos fora de les voreres
La comissió de Territori ha tingut lloc aquest dilluns
La comissió de Territori ha tingut lloc aquest dilluns | A.T.

!--akiadsense-->

Aquest dilluns, en la Comissió informativa de Territori, el govern ha presentat la nova Ordenança de Mobilitat de Terrassa que s’ha elaborat a partir d’un procés participatiu amb entitats i ha passat una consulta pública ciutadana i que haurà de ser aprovada de forma inicial en el pròxim ple de maig -tot i que es deixarà oberta a noves modificacions i incorporacions-.

La tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Lluïsa Melgares, ha explicat que amb el document s’estableix “unes normes que garanteixin la bona convivència entre les diferents modalitats de transport i també amb els vianants”. Des del govern aposten per una Terrassa “amb mobilitats sostenibles i segures”. La regidora ha destacat l’impuls “dels carrils multiús, per gestionar l’espai públic de manera flexible, segons les necessitats”. És a dir, tal com ha explicat la regidora, “un carril pot ser necessari pel transport públic en l’hora punta, però en altres franges pot ser de més interès habilitar-lo per càrrega i descàrrega o per l’estacionament”.

Per la seva banda, la directora de Serveis Territorials i Mobilitat, Emília Andreu, ha exposat que l’objectiu de la nova ordenança és desplegar el Pla de Mobilitat aprovat el 2017 per fer de Terrassa “una ciutat més sostenible”. Alhora, el document incorpora algunes novetats que han sorgit en els darrers anys com per exemple noves regulacions com el carril 30 -deixant només el 50 per a rondes i avingudes de més de 2 carrils per banda- o, sobretot, la regulació de la circulació dels vehicles de mobilitat personal, com els patinets elèctrics, els quals seguint la normativa de la DGT -encara per aprovar de forma definitiva- s’estableix uns criteris d’edat, capacitat, velocitat i per on han de circular.

Cotxes i bicis compartides, en un futur

La nova ordenança de mobilitat també ordenarà les grans àrees d’aparcament en calçada. Aquesta mesura serà d’especial importància per a les motocicletes ja que el govern preveu que no puguin aparcar més sobre les voreres. L’eliminació de les motos de dalt a les voreres és una de les reivindicacions des de les entitats i associacions de persones amb mobilitat reduïda. El govern contempla un període d’adaptació d’un any i també la possible ampliació de zona d’aparcaments especials per a elles. El darrer punt de l’ordenança, més pensant de cara a un futur que un present immediat, és l’aposta per un desplegament efectiu del bicisharing i el carsharing. Les flotes multiusuari es consideren que “són una bona solució pel transport urbà i redueixen la compra de vehicles privats”, ha destacat Melgares.

A aportació del grup municipal de Junts per Terrassa està previst que s’elabori una guia pràctica per tal que la ciutadania tingui un coneixement més fàcil d’aplicar l’ordenança. És a dir, es buscarà un format que simplifiqui criteris i el redactat per fer més fàcil el seu compliment.

Clica aquí per consultar el document amb la Nova Ordenança de Mobilitat

Nou comentari

Comparteix