Després de l’aixecament de barreres dels peatges de l’AP7, AP2, C-32 i C-33, queden a Catalunya un 30% de quilòmetres de vies d’altes prestacions que mantenen el peatge: 120 quilòmetres de peatges explícits i 345 quilòmetres de peatges a l’ombra. L’agrupació municipal de Junts x Terrassa recalca que dues d’aquestes vies de peatge afecten greument els terrassencs i terrassenques, els túnels de Vallvidrera i l’autopista Terrassa-Manresa, on encara s’ha de pagar. Per aquest motiu, el partit ha presentat un acord a la Junta de Portaveus on exigeix al Govern central el rescat d’aquestes vies de pagament que encara queden al territori, i insta que aquesta seria una mesura que ajudaria a pal·liar la manca històrica d’inversions en infraestructures.
Pel que fa a aquests manca d’inversions, Junts denuncia “l’escandalosa” xarxa de transport públic de rodalies i la “pèssima” execució de les obres de la B-40 o la connexió de 2,4 quilòmetres entre l’autovia A-2 i l’AP-7, que ha trigat 14 anys i que ha tingut un sobrecost de 28 milions d’euros.
Els acords que han presentat son els següents:
ACORDS
PRIMER.- Instar al Govern de l’Estat a rescatar les vies d’altes prestacions de pagament catalanes.
SEGON.- Instar a la taula bilateral Estat-Generalitat a acabar amb l’espoli i la manca d’inversions a Catalunya.
TERCER.- Instar al Govern de l’Estat a completar el traspàs de rodalies a la Generalitat amb els recursos econòmics necessaris.
QUART.- Instar al Congrés de Diputats a fer un gran pacte d’infraestructures que contempli inversions, finançament del manteniment de les vies,…
CINQUÈ.- Acabament de les obres de la B-40 que permeti la connexió entre el Vallès i Abrera i Martorell.