MónTerrassa
Junts per Terrassa: “TxT i ERC amaga la seva inacció amb moratòries”
  • CA

Junts per Terrassa afirma que TxT i ERC “amaguen la seva inacció amb moratòries i han renunciat a resoldre els problemes de mobilitat de la ciutat. La portaveu a la ciutat de la fomació, Meritxell Lluís, diu que “un any de moratòria no ha estat suficient perquè l’equip de govern hagi estat capaç d’aplicar les mesures necessàries per fer efectiva l’Ordenança de Mobilitat i eliminar les motos de les
voreres. Lamentem que davant de la inoperància la seva única solució sigui aplicar una moratòria indefinida que deixa sense resoldre els problemes de mobilitat de la ciutat.”

El grup municipal ha valorat la decisió de la tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, del Consistori, Lluïsa Melgares, d’ampliar la moratòria de l’Ordenança de Mobilitat indefinidament. “Considerem que ja fa un any que es va aprovar per unanimitat aquesta Ordenança al Ple, un text que ja incorporava una moratòria d’un any per dur a terme les accions necessàries per aplicar-la. Per contra, la senyora Melgares ha anunciat que en els mesos vinents s’iniciarà un procés participatiu que pot durar entre un o dos anys per arribar a un consens”.

Junts no ho acaba de veure prou clar, i Lluís deixa anar: “Tot per Terrassa i ERC governen a cop de titular, fa un any ja van tenir el titular de la prohibició d’aparcar motos a les voreres, però aquesta prohibició ni s’ha estudiat, ni s’ha implementat; això sí, van tenir el titular. Ara, un any tard i després de que diverses entitat i aquest mateix grup municipal hagin exigit que no es faci cap moratòria el que
anuncia l’Equip de Govern és que en uns mesos hi haurà un procés participatiu que pot durar un o dos anys, és a dir, l’aplicació real de l’Ordenança està molt lluny d’arribar. Des de Junts per Terrassa estem molt a favor dels processos participatius, però en aquest cas creiem que s’hauria d’haver dut a terme abans d’aprovar l’ordenànça i no ara, com a excusa per no estar preparats per aplicar la normativa. Els consensos sempre han de venir abans d’aprovar les normatives i tenint en compte tots els actors. Més enllà del procés participatiu el que està clar és que si a Terrassa hi ha 23.000 motos i ciclomotors i hi ha només 2.300 places d’aparcament fan falta moltes més places d’aparcament per motoristes si volem fer viable la prohibició d’aparcar a les voreres que recull l’Ordenança. L’informe que l’Equip de Govern ha demanat a la Policia sobre els llocs on es concentren més motos aparcades a les voreres es podria haver encarregat ja fa un any, la ampliació substancial de places també es podria haver començat a desenvolupar fa un any i la informació als usuaris també es podria haver començat a donar fa un any.”

També ha reblat Meritxell Lluís: “El procés participatiu no pot ser una excusa per plantejar una moratòria indefinida per amagar que en un any no s’han fet els deures. Potser per molta gent aquest tema no és una urgència, però sí que és una dificultat urgent per persones amb mobilitat reduïda o problemes d’accessibilitat.”

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa