MónTerrassa
La gestió del teletreball a l’Ajuntament durant la Covid, reconeguda
  • CA

La gestió del teletreball a l’Ajuntament de Terrassa en la irrupció de la pandèmia de la Covid-19, ha estat reconeguda per als XI Premis CNIS. El projecte “Implantació de teletreball i eines col·laboratives en temps rècord” ha estat nominat al certamen inclòs dins del XI Congreso Nacional de Innovación y Servicios Públicos (CNIS), el pròxim 26 de novembre, a Madrid. Aquest guardó reconeix “les millors estratègies de gestió de teletreball aplicades durant la crisi en àmbits organitzatius, normatius, tecnològics i d’atenció a la ciutadania”. A més de Terrassa, opten en aquesta categoria hi ha dos projectes més nominats: des de l’Ajuntament de la Valle de Egüés i des de la Universitat de Salamanca

Des del Consistori fan valdre la capacitat que va tenir l’administració local de en tan sols cinc dies garantir el treball remot a tots els equips essencials, prop de 3.000 persones que fins aleshores no tenien regulat ni previst aquest format laboral. Destaquen que es van aconseguir puntes de connexions d’entre 1.200 i 1.400 persones treballant de manera simultània (a data d’avui, el ritme de connexions simultànies des de fora de l’oficina, però en horari de set del matí a deu de la nit, és de 800 i 900). L’Ajuntament està treballant per avançar en el retorn progressiu del personal als centres de treball.

A més de treballar en la solució tecnològica de base i d’accés, els serveis van implantar l’ús d’eines col·laboratives al núvol, per tal que facilitessin la comunicació entre els treballadors a través de reunions telemàtiques. Fins i tot, en una segona fase, es va crear la figura interna d'”ambaixadors digitals” perquè ajudessin als equips a formar-se en les noves eines. En aquest sentit, entre el 2020 i el 2021, s’han realitzat més de 400 sessions internes de formació, amb més de 2.000 participants i s’ha creat tot un fons documental de formació i documentació.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa