MónTerrassa
ERC Terrassa ataca amb duresa el Pdecat i els regidors del PSC
  • CA
Regidors d’ERC-Mes | ERC

!--akiadsense-->

“Quan es desaprofita l’oportunitat de les oportunitats. Quan el canvi és necessari, justificat i factible… i no s’assoleix, cal explicar-se”. Amb aquestes paraules el portaveu del grup municipal ERC-MES, Isaac Albert, ha començat la roda de premsa per explicar la feina feta durant les darreres setmanes per assolir el canvi polític a l’Ajuntament de Terrassa i l’escenari que es dibuixa a la ciutat després de l’elecció d’un alcalde socialista.

Des d’ERC-MES s’ha dit que es van treballar totes les opcions i que, només hi havia dues candidatures alternatives possibles al PSC, una de TeC o una d’ERC-MES que atorgués més consens i unís el bloc sobiranista. Una opció que, Isaac Albert, ha reconegut “vàrem descartar ràpidament per no tenir els suports necessaris i, sobretot, per no facilitar l’objectiu principal: aconseguir el canvi polític a la ciutat”.

També s’ha comentat que es va treballar fins a l’últim instant amb el PDeCAT per poder-lo sumar a l’acord de canvi establert amb TeC incloent les seves propostes programàtiques a la futura acció de govern i creant una comissió o altres mecanismes de control per assegurar un seguiment i compliment d’aquests. “Hi va haver un moment durant el dia d’ahir que el pacte semblava possible, fins i tot malgrat el vot contrari de l’Assemblea que es va fer servir com excusa finalment per no facilitar el canvi”.

El portaveu d’ERC-MES, però, ha admès que un cop coneguda la posició final del PDeCAT es va tenir una sensació d’haver perdut el temps per un tema que es reduïa “a estar al govern o no” i on “es va emprar l’assemblea per una elecció que ja estava presa”. En aquesta línia, Isaac Albert ha conclós afirmant “La política és saber sumar i definir projectes. Segurament es demanava molt a tothom, però la ciutat també hi guanyava molt: un canvi indispensable per la ciutat”.

Respecte a l’escenari en què se situa l’Ajuntament amb un nou govern socialista, des d’ERC-MES s’ha volgut destacar en primer terme “el paper incomprensible ahir dels cinc regidors que vàren anunciar la seva dimissió fa 2 setmanes i ahir van votar el candidat socialista”: “Per responsabilitat, per dignitat, com podien votar ahir al candidat d’un partit que van afirmar públicament estava podrit?” La renúncia dels regidors va ser exclosa ahir en el mateix ple de l’ordre del dia i, com ha explicat Isaac Albert, “això implica que no sabem qui seran els substituts, qui conformarà el futur govern i que, a la pràctica, s’hagi escollit un cartipàs actualment amb un alcalde i només dos membres més”. També s’ha recordat que el ja actual alcalde, Alfredo Vega, va dir públicament que els nous regidors depenien de si entraven o no a govern: “en definitiva, que el PSC torna a comportar-se com si la institució fos seva i els nous membres de la llista que entrin ho faran sense experiència, pel càrrec i per pur interés”.

Comparteix

Icona de pantalla completa