MónTerrassa
ERC reivindica la línia ferroviària Terrassa-Granollers
  • CA

Esquerra Republicana pel Vallès Occidental ha defensat aquest dimecres al Parlament de Catalunya l’aposta per una línia orbital ferrovial que uneixi les dues cocapitals vallesanes Terrassa i Sabadell, amb la capital del Vallès Oriental, Granollers, com a contrapartida al Quart Cinturó. El diputat i exalcalde de Sabadell, Juli Fernández, ha estat l’encarregat d’argumentar l’aposta dels republicans per una infraestructura que considera que resoldria les “necessitats de connexió diària” dels treballadors de les dues comarques, i de les empreses amb relacions intercomarcals i intracomarcals.

La intervenció ha vingut motivada en la Comissió de Polítiques Digitals i Territori del Parlament, en la qual ha comparegut una representació de la Campanya contra el Quart Cinturó, coincidint amb el Dia sense cotxes. Fernández ha remarcat que la B-40, altrament coneguda com a Quart Cinturó, es troba desfassada, ja que es va dissenyar en un context -l’any 1966- “que res té a veure amb el que tenim a dia d’avui, marcat per l’emergència climàtica”. Els republicans han recalcat que la construcció d’una via d’alta capacitat com aquesta “no resoldrà els problemes del dia a dia de mobilitat de la gent”, i han lamentat que “hi ha gent que intenta fer passar el clau per la cabota i intetnar que aquesta via responsigui a necessitats de connexió diàries, i això no ho farà”.

L’aposta d’ERC passa per millorar les infraestructures viàries i ferroviàries ja existents. “Hi ha un gran consens al voltant de la necessitat de conexxió en transport públic ferroviari, perquè respon a les necessitats de la gent treballadora del Vallès”, ha dit, subratllant que aquelles persones que opten pel transport públic en tren per anar d’un a l’altre Vallès els requereix un esforç extra. “A dia d’avui és una militància titànica voler-ho fer”, ha sentenciat.

Quant a infraestructures, Juli Fernàndez també ha reivindicat que la titularitat de la línia orbital hauria de ser de la Generalitat, i ha defensat la connexió directa de Castellar del Vallès amb la C-58, a través de l’actual B-124 fins a la ronda Oest de Sabadell.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa