La CUP Terrassa ha celebrat aquesta tarda un acte polític a la plaça del Progrés de Terrassa per commemorar la Diada Nacional de Catalunya, centrat en la defensa del territori com a element cohesionador de lluites. Amb el lema “Defensar el país és defensar la terra”, l’esquerra independentista de la ciutat ha afirmat que contiuen “creient en un socialisme feminista dels Països Catalans, que és una realitat que es fa palpable amb les lluites populars”.
L’acte ha comptat amb la presència de Maties Serracant, exalcalde de Sabadell i impulsor de les lluites en contra del IV Cinturó; Bernat Lavaquiol, membre de la plataforma Stop JJOO; i Montserrat Vinyets diputada del Parlament i destacada activista mediambiental.

Lluitar contra el IV Cinturó i els JJOO d’hivern per defensar la terra
L’acte ha començat amb música en directe, i no ha estat fins prop de les set de la tarda que Serracant ha obert el torn d’intervencions. L’exalcalde de Sabadell ha parlat de la defensa del territori i la lluita contra el Quart Cinturó: “Defensar el no quart cinturó és defensar la possibilitat de viure dignament en un radi de quilòmetres proper a la nostra ciutat“, ha exposat. I ha afegit que “dir ‘no’ el quart cinturó és dir ‘sí’ a un Vallès que té una capacitat productiva immensa, amb valors paisatgístics i de biodiversitat immensos”. Fa mesos que s’ha intentat reflotar aquest projecte, però exposa que “no estan espantats” perquè fa 30 anys que hi lluiten.
Per la seva banda, Lavaquiol ha explicat la lluita en contra els Jocs Olímpics d’Hivern als Pirineus: “Ens hi oposem pel model econòmic que potencien, el context d’emergència climàtica, i la maca de transparència”. Tal i com afirma la campanya Stop JJOO, el portaveu ha recalcat que “30 dies de festa signifiquen 30 anys de misèria“.
Vinyet ha estat l’encarregada de tancar el torn d’intervencions recordant que “el que passi al Vallès a nivell mediambiental és un eix en lluita clau de país“. La diputada al Parlament ha afirmat que en clau de país tenen moltes coses sobre la taula pels propers mesos en clau de defensa del territori, com l’ampliació de l’aeroport, la realització del Midcat, el BcnWorld o el Circuit de Catalunya.

Una “falsa revolució verda” a Terrassa
Finalment, s’ha llegit el manifest, on s’ha expressat “l’esquerra independentista de Terrassa té molt clar que la batalla del municipalisme és una batalla per un model de ciutat que deixi de contraposar persones i naturalesa”. El grup municipal ha acusat al Govern de la ciutat d’una “falsa revolució verda que es continua traduint en desenvolupaments urbanístics propis dels anys 2000 o del segle passat, i sense un full de ruta per afrontar l’emergència climàtica i recuperar la sobirania en l’àmbit territorial”.
Han recalcat que a Terrassa “fa gairebé quatre anys que tenim un govern municipal que es diu d’esquerres sense ser-ho, que no planteja canvis profunds ni és capaç d’apostar vertaderament per l’ecologisme social“.
“Necessitem una terra on viure, i també pa, sostre, treball i papers per viure dignament. No hi ha alliberament social sense alliberament nacional, i és per això que ens trobem avui en motiu de l’11 de setembre per rehivindicar uns Països Catalans lliures, ecologistes, socialistes i feministes“, han conclòs.