MónTerrassa
Adjudicat l’estudi informatiu per a la futura estació de Can Boada

La futura estació de Can Boada ha fet un pas més per a ser una realitat (encara llunyana) amb l’adjudicació de l’estudi informatiu. El Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana ha encarregat a l’empresa Meta Engineering SA la redacció de l’informe per al “Desenvolupament d’actuacions de planificació incloses en l’actualització del Pla de Rodalies de Barcelona 2020-2030”, dins del qual es contempla, entre d’altres projectes, el de la construcció de l’estació Tècnica Terrassa Can Boada de Renfe. Segons s’indica en la Plataforma de Contractació del Sector Públic, ha estat per un import global -quatre projectes en total- de 421 mil euros, el termini per al seu desenvolupament és de 24 mesos (2 anys).

L’actualització del Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030 és un document de contingut tècnico-econòmic que conté la proposta d’actuacions en infraestructura ferroviària i material rodant, amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats generades per al futur increment de la demanada. El Pla realitza un anàlisis, disseny i tramitacions necessàries per a la incorporació d’actuacions puntuals que permetin millorar la flexibilitat, fiabilitat i sobretot la capacitat de la xarxa de Rodalies, i la construcció de noves estacions. Els estudis informatius adjudicats -com el de la futura estació de Terrassa- han de servir de base als processos d’informació pública i d’audiència a les administracions (o informació oficial), establerts a la Llei del Sector Ferroviari i el Reglament del Sector Ferroviari, així com la legislació ambiental vigent.

Els documents de la posterior licitació i ara adjudicació, planteja la necessitat de dotar a la ciutat d’una tercera estació a la ciutat amb un doble objectiu: complementar la capacitat d’estacionament de trens de l’estació de Terrassa en hores vall, creant una nova capçalera de serveis; i prestar servei ferroviari a una zona urbana consolidada i en expansió. Pel que fa la població que donaria cobertura aquesta nova estació, els estudis municipals indiquen que amb la seva construcció, a dia d’avui, la població situada a menys de 1.000 metres d’alguna de les diverses estacions ferroviàries de la ciutat, passaria de 162.533 persones a 179.393, incrementant-se en 16.860 persones. Pel que fa als usuaris, les previsions parlen de 1.789 persones viatgeres en podrien fer ús, però tenint en compte el procés de creixement previst a Terrassa en 10 o 15 anys, aquesta xifra podria ascendir a 5.045 viatgers diaris.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa