Reflexió sobre nous límits de 80 km/h en alguns trams de l’orbital B40 de Terrassa a Abrera de 3 carrils per cada sentit i tràfic molt fluid sempre, i de 100 km/h en la totalitat d’aquesta.
Literalment el límit de 80 km/h és impossible d’aconseguir sense frenar el vehicle, que per efecte d’inèrcia en la baixada des de la rotonda de la carretera de Rellinars a l’entrada del túnel de Can Triàs augmenta per sobre els 100 kms/h… Han pensat els promotors de la mesura dels 80 km/h el perill real que suposa frenar en una baixada per a la resta del tràfic que ve per darrere. Veurem si això en comptes de reduir accidents, en provoca algun encara més greu … I aquí diríem el tant popular a les xarxes #etfelicitofill #etfelicitofilla, o bé també el famós què fàcil és manar des del despatx sense trepitjar mai el carrer.
Se m’acudeixen tres motius per aquestes noves restriccions sense cap sentit pràctic:
1.- Mesures ecològiques (sense sentit!) és molt més important i impactant destinar els diners a què el 100% d’autobusos i camions de neteja/bombers/obres “cafetera” que encara circulen per tot Catalunya contaminin menys
2.- Afany recaptatori, per posar més multes de velocitat (Encara +greu)
3.- Control poblacional, via nova restricció de llibertats individuals (totalment inacceptable!)
Els camions poden anar a 100 km/h, si els obliguem a anar a 80 km/h, ha pensat algú que aquests 20 km/h menys significa retards en les entregues de materials a les plantes productives, de productes per als nostres supermercats, entregues de medicaments a farmàcies i hospitals, documentació important per a les empreses, etc? Senypr Sàmper, vostè com a responsable de la part empresarial és conscient dels impactes econòmics d’aquestes nefastes mesures de circulació?
Per acabar, els proposo un repte als polítics que dirigeixen el país i la ciutat: Els senyors Illa, Sàmper, Ballart, sisplau que vagin un dia per la B40 des de Terrassa Nord (Comissaria dels mossos de la carretera de Matadepera) fins a la sortida de Terrassa Centre (Hotel Don Candido) respectant tots els límits de velocitat que vostès mateixos marquen als ciutadans “corrents” del nostre país, i després en parlem de la seva conveniència real o no.
Ah! M’oblidava del nyap de la sortida actual de Terrassa Oest/Nord en obres, amb una xicana digne de la Fórmula 1 de Montecarlo (un perill!) … Penso que la podrien provar quan vinguin de Barcelona fins a Terrassa Nord, esperant que no es passin la sortida i hagin de tornar des de Sant Vicenç de Castellet després de pagar el peatge, i que la cuaque hauran de patir per agafar la dita sortida no els faci acabar la paciència…
Ah! Una regla: No val posar les llums blaves de cotxe polític amb escolta per saltar-se les restriccions que vivim la resta de mortals!!
Ja veuen, en comencem a estar farts … I sincerament no és bo que els servidors públics treballin d’esquenes a la ciutadania, perquè els passarem a tots per sobre el dia que ens unim en les nostres queixes. Junts som més forts que vostès.