Fa molt temps que l’Ajuntament de Terrassa es decanta clarament per la revolució verda. Traduït a fets concrets, vol donar resposta al canvi climàtic. Es posiciona per la defensa d’una vila més social, cómoda i sostenible. Amb aquesta visió, el primer de juliol de 2021, s’havien d’haver implantat noves àrees de vianants. La pandèmia i algun altre serrell, però, ho han endarrerit tot un any. Espero i desitjo que ja no es produeixi cap més pròrroga.

En aquest punt, els nous indrets afectats són el Vapor Gran, el Passeig Comte d’Ègara, la Creu Gran i el Vapor Ventalló. Més endavant, fins i tot es vol escometre el mateix amb la zona de Correus (Plaça de Mn. Cinto Verdaguer) i la Rasa. Cenyint-me concretament als volts de Mútua, la meva valoració és plenament favorable. Tant és així que aplaudeixo la mesura i prego al Consistori que no faci marxa enrere. Que no ajorni més la posada en marxa del conjunt de mesures… I, per a fer creure, que sancioni els infractors, sense cap mena de contemplació.

Defensant la meva tesi, recordo que un dels eslògans més reeixits de l’equip de govern predicava allò de “Terrassa, ciutat de les persones”. Som-hi, doncs! Posem fil a l’agulla. Que no els tremoli el pols!

Citaré seguidament un fet puntual que em va passar, la setmana passada, al CST/Hospital. Essent en una sala d’espera, arribà una senyora despotricant contra la direcció del centre. Els hi carregava els neulers d’una suposada mala organització de tot plegat, pel fet que els 4 pàrquings immensos que disposa estiguessin col·lapsats. Llavors, en confirmar-me que era de Terrassa, li vaig referir que la xarxa d’autobusos de TMESA funciona prou bé i abraça tot el mapa de la ciutat. Àdhuc, amb la possibilitat de validar –en un sol bitllet—diferents transvasaments d’una línia a l’altra. A més a més, fa poc més d’un any, s’obrí la possibilitat de treure’s una targeta de trasllat fins a l’Hospital –al mòdic preu d’un sol euro– per a tota la ciutadania.

Reprenent l’argument del meu títol, un passeig –com ja indica el propi nom– és per això. Caminar plàcidament. Aturar-se a petar la xerrada amb amics i coneguts. Badar davant l’aparador d’un comerç que ens faci el pes. Potser tenen la sort els botiguers que entrem a fer una mica de despesa.

Contra la teoria dels opositors al projecte, em permeto recordar l’aposta ecològica decidida d’ajuntaments europeus molt innovadors, amb menció especial per a Londres i Milà. Han forçat la màquina amb barreres de peatge que penalitzen els conductors que pretenen dur llurs vehicles fins el rovell de l’ou. Una taxa diària al voltant dels 60 euros diaris és molt més que disuassòria.

Ja n’hi ha prou de veure cues de cotxes als carrers del Vall, Cisterna i Topete –per citar 3 exemples concrets– tan sols per a acompanyar la mainada a col·legis com Vedruna, Can Colapi o Tecnos. Que els alumnes no poden anar-hi a peu, com sempre s’havia fet? Si vénen de lluny, poden tibar de bus… I deixem oberta la possibilitat de tot tipus d’excepció amb nens amb algun tipus de discapacitat.

Un altre exemple prou evident és l’escola Crespinell, al capdavall del carrer Pantà. La gran majoria dels seus alumnes requereix el trasllat en vehicles adaptats. Aleshores, és normal que s’opti per tancar al trànsit la via, en hores d’entrada i sortida escolar…I aquells xofers que es queixen no tenen ni gota de raó. A banda que els veïns de per allí, respiren bastant millor.

Amb perspectiva de futur, citaria l’exemple de la ciutat d’Alacant. Allí, la gran majoria de col·legis són als afores. Totes les línies de bus passen per aquell punt, amb restricció de pas a vehicles privats. En el benentès que ve a tenir, aproximadament, uns 100.000 habitants més que Terrassa. No seria, sens dubte, cap mala idea.

En definitiva, “una cosa és predicar i l’altre donar blat”. Per això i com a cloenda, tot el meu suport a la implementació immediata de les mesures que ens oferiran una ciutat molt més neta i amable. Ho sento per les critiques que em puguin caure. De moment, quan es va tallar del tot el portal de Sant Roc, tampoc no es va acabar el món, oi?

Nou comentari

Comparteix