MónCastellbisbal
Estratègies comunicatives d’Alternativa per Castellbisbal 

Castellbisbal afronta enguany uns nous comicis el 28 de maig marcats pel joc polític propi d’un context com l’actual. En campanya permanent, els partits polítics esgrimeixen les seves respectives “tècniques de seducció” per a atraure l’atenció dels votants del municipi. Però, quines són concretament les estratègies comunicatives que estan utilitzant per a aconseguir condicionar l’opinió pública i guanyar-se el nostre vot?

Alternativa per Castellbisbal 

Alternativa per Castellbisbal (AxC) es presenta a les eleccions municipals d’enguany amb l’objectiu de revalidar el govern que ha dirigit durant aquesta legislatura. La campanya electoral d’AxC va engegar fa uns mesos amb la notícia que Joan Playà no es presentaria com alcaldable a les eleccions municipals de 2023 i assumiria el relleu del partit Susanna Solé, número dos d’Alternativa i primera tinenta d’alcalde durant l’última legislatura. El pal de paller del partit les últimes dècades ha estat el lideratge fort de Playà, alcalde de Castellbisbal durant vint-i-quatre anys. Fins al moment, el partit lila només s’ha presentat en dues ocasions sense Playà com a alcaldable, en les quals no va obtenir resultats suficients per a governar. Per aquest motiu, el relleu en el lideratge del partit, per bé que definitiu, ha estat representat públicament de manera quirúrgica i calculada el dia de la presentació de la candidatura, escenificant l’aval simbòlic de Playà a Solé com a alcaldable de Castellbisbal. Així doncs, atesa la importància cabdal en política municipal del candidat per a aconseguir bons resultats electorals, un dels pilars de la campanya electoral d’AxC es basa en reforçar la figura de Solé, la candidata a l’alcaldia a les eleccions d’enguany. Públicament, el partit es presenta amb l’eslògan de campanya “Ara Susanna”, que acompanya una fotografia de Solé en primer pla amb els colors corporatius del partit. 

El segon pilar que vertebra l’estratègia de comunicació del partit lila és destacar el caràcter “alternatiu” del seu projecte polític, per això es presenta a aquestes eleccions amb l’eslògan de campanya “Sempre l’alternativa. I seguim.” AxC va emergir com a partit polític a principis dels anys noranta, fruit d’un moviment popular ecologista de protesta contra el projecte d’instal·lar un abocador al terme municipal de Castellbisbal. Després d’anys al capdavant del govern municipal, el partit ha experimentat un procés d’institucionalització inevitable i la imatge pública de projecte “alternatiu” amb la qual es va presentar a les primeres eleccions s’ha anat progressivament erosionant. Per aquest motiu, un dels puntals de la seva estratègia de campanya és mostrar-se de manera pública com a partit renovat, malgrat el seu marcat perfil gestor.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa