Un home va resultat ferit ahir diumenge al migdia mentre feia escalada a la Carena de les Ànimes, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, al terme municipal de Matadepera. L’home va haver de ser rescatat en helicòpter pels Bombers de la Generalitat de Catalunya i atès pel Servei d’Emergències Mèdiques (SEM). Segons apunten Bombers a Món Terrassa, l’home presentava una possible luxació a l’espatlla.
Els fets van tenir lloc quan faltaven pocs minuts per dos quarts d’una del migdia d’ahir diumenge, dia 28 de gener. L’avís es va rebre concretament a els 12:26h, alertant d’un home que no podia davallar al sector d’escalada de la Carena de les Ànimes. Es van activar un equip conjunt de Bombers i SEM, amb una unitat terrestre per part dels serveis mèdics i una dotació de rescat Grup d’Actuacions Especials (GRAE) amb helicòpter medicalitzat del cos de Bombers de la Generalitat de Catalunya.
Segons apunten, els Bombers van fer una primera atenció a l’home amb l’helicòpter aturat en estacionari abans de fer el gruatge, on un metge especialista en rescats va fer una valoració. Apunten que l’home presentava una possible luxació a l’espatlla (una dislocació). Així doncs, el van immobilitzar i van fer el gruatge per transferir-lo a l’ambulància del SEM, que el va atendre i traslladar en estat menys greu a l’Hospital de Terrassa.
A Matadepera, rescatem un home que no podia davallar al sector d'escalada de la Carena de les Ànimes (12.26 h) El metge especialista en rescats de #GRAE #Bomberscat @semgencat fa una primera atenció amb l'helicòpter aturat en estacionari abans de fer el gruatge pic.twitter.com/RUUPB0lS2G
— Bombers (@bomberscat) January 28, 2024
Per aquest incident a #Matadepera, des del #SEM s’ha activat 1 unitat terrestre i equip conjunt @bomberscat–@semgencat.
— SEM. Generalitat (@semgencat) January 28, 2024
1 home ha estat atès i traslladat en estat menys greu, a l’Hospital de Terrassa. https://t.co/8do8xePKvq

