MónTerrassa
Matadepera vota tancar el camp de golf municipal i buscar-ne un nou ús

Matadepera ha votat tancar el camp de golf municipal i buscar-ne un nou ús. Aquest divendres ha tingut lloc la consulta popular, i els resultats han estat força ajustats. Segons informa l’Ajuntament, s’han recollit 782 vots a favor del tancament, per 734 per mantenir-lo. Hi ha hagut 6 vots en blanc, 3 nuls i 6 que no s’han comptat perquè no tenien segell. A les nou del vespre s’han tancat les urnes i ha començat el recompte, que s’ha acabat allargant fins a una de la matinada, amb una doble validació.

La participació total ha estat de 1.530 vots, el que representa el 18,20 % de tots els electors, que en aquesta consulta arribaven als 8.403, ja que el cens incloïa als majors de 16 anys empadronats al poble a 31 de desembre de 2023.

L’únic golf municipal de Catalunya

L’Ajuntament ha convocat aquesta consulta popular després de considerar que el cost de manteniment, que seria d’uns 250.000 euros anuals, no compensa l’ús que se’n fa, amb una vintena d’usuaris diaris i uns 60 abonats. Davant d’aquest escenari, els veïns de Matadepera han estat cridats a votar aquest divendres, de les 9:00 a les 21:00 hores al Casal de Cultura per decidir el seu futur. Cal recordar que aquestes instal·lacions, que són les úniques de titularitat i gestió municipal de tota Catalunya, estan a càrrec de l’Ajuntament de Matadepera des de l’any 2011, després que l’empresa que el gestionava fes fallida.

La pregunta que s’ha formulat a la població ha estat la següent: “Està d’acord en canviar l’ús del camp de golf municipal per destinar-lo a altres activitats esportives i/o culturals?”. Malgrat això, aquesta consulta és no vinculant, per tant, els resultats extrets no impliquen necessàriament un canvi en l’ús d’aquests terrenys i dependrà de l’Ajuntament el seu futur.

La participació havia estat de prop del 12% a les 6 de la tarda

Segons dades de Matadepera.cat, a les 6 de la tarda, un total de 965 matadeperencs ja havien expressat la seva opinió sobre el futur del camp de golf. Aquest resultat representa l’11,55% de tots els electors. Cal recordar que en aquesta consulta podien votar unes 8.403 persona, ja que el cens també inclou als majors de 16 anys empadronats al poble.

Tot i això, asseguren que en tot moment hi ha hagut cues. Aquestes haurien arribat a les 6 la tarda pràcticament fins a la plaça de l’Església. Els matadeperencs han pogut votar en l’única mesa electoral instal·lada al Casal de Cultura fins a les 9 del vespre.

Comparteix

Icona de pantalla completa