MónTerrassa
FOTOS | Cau un pi gegant a Matadepera i deixa sense llum diversos veïns

Un pi de grans dimensions ha caigut aquest dilluns, dia 2 de maig, a Matadepera. Com a conseqüència, diversos veïns s’han quedat sense llum durant unes hores. L’avís als serveis d’emergència s’ha rebut cap a un quart de deu del matí. Ha estat un particular qui ha alertat que un arbre gegant s’havia trencat i havia caigut, impedint el pas de vianants i de circulació de vehicles. Es trobava al passatge de Masia de Can Prat, al municipi matadeperenc. La caiguda havia fet que s’endugués per endavant el cablejat elèctric que creuava el vial.

Fins a quatre dotacions dels Bombers de la Generalitat s’han desplaçat fins al lloc indicat. Entre les quals hi havia un vehicle autoescala, que ha estat clau per poder solucionar la incidència. També s’ha activat l’Equip de Prevenció Activa Forestal (EPAF) per poder realitzar les tasques de desbrossament.

Amb l’ajuda de l’autoescala, les tasques dels Bombers han consistit en el desbrossament de l’arbre, per tal d’alliberar pes. L’acció ha durat diverses hores, i fins a les dues del migdia no s’ha pogut donar el servei per finalitzat. Han estat doncs gairebé cinc hores en què els bombers han estat treballant per retirar bona part de la fusta i vegetació. Un cop s’ha donat la zona per assegurada, tant de l’arbre com del cablejat que havia quedat danyat i penjant, la Policia Local ha procedit a restablir la circulació.

Intervenció dels Bombers per treure un pi enorme caigut a Matadepera | Bombers

Fins al lloc també s’ha desplaçat una dotació de la brigada municipal que ha ajudat en les tasques per retirar les deixalles vegetals. A més, s’ha reclamat la presència de la companyia elèctrica per tal que pogués retornar el subministrament elèctric als veïns que s’han vist afectats.

Intervenció dels Bombers per treure un pi enorme caigut a Matadepera | Bombers
Intervenció dels Bombers per treure un pi enorme caigut a Matadepera | Bombers

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa