Després de la queixa de l’Ajuntament terrassenc, que es va visibilitzar en el ple municipal de divendres passat, l’empresa concessionària Direxis (Transports Generals d’Olesa) ha decidit aquest dimarts posposar el canvi de freqüències de la línia d’autobusos M8A entre Matadepera i Terrassa a partir del 9 de desembre, segons un comunicat del govern matadeperenc. La nova línia M8 reduïa de vuit a dues el nombre de parades en el terme de Terrassa i acabava a l’estació N Nacions Unides dels Ferrocarrils de la Generalitat, tot i que es mantenia el bus llançadora M8D a l’Estació del Nord de Renfe. La Direcció General de Transports de la Generalitat ha forçat aquest ajornament, ara sense data, com a resultat d’una reunió aquest dilluns a quatre bandes i demana que hi hagi més garanties per a un canvi com aquest.
“La Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya ha comunicat la necessitat d’ajornar l’entrada en vigor de les modificacions per motius tècnics i operatius, amb l’objectiu de garantir que la implementació es dugui a terme amb totes les garanties de qualitat que requereix el servei”, s’explica en la nota publicada per l’Ajuntament de Matadepera com a explicació d’aquesta suspensió. “Un cop la Direcció General estableixi la nova data d’aplicació dels canvis en la línia de bus, aquesta es comunicarà degudament als canals oficials”, s’afegeix.
La pressió en contra des del govern egarenc
De fet, una reestructuració que es portava gestant des de fa un any i mig des de Matadepera amb l’empresa concessionària per guanyar més freqüències, passant de 16 a 25 al dia a canvi que l’M8A es quedès a Mans Unides i no baixés fins a l’Estació d’Autobusos de la Rambla d’Ègara, ha estat frenada per l’Ajuntament de Terrassa. El tinent d’alcalde de Mobilitat, Xavier Cardona, va manifestar divendres a preguntes de l’oposició que Terrassa buscaria seguint sent competitiva en aquesta línia.

“Una proposta com aquesta ens perjudicava i, per tant, ens hi hem oposat fermament i així ho hem fet saber a la Conselleria de la Generalitat”, ha explicat a MónTerrasa Cardona després de l’anunci fet des de Matadepera. “El canvi comportaria una pèrdua clara de servei a Terrassa i estem parlant de la segona línia interurbana més utilitzada a la ciutat, amb més de 236.000 viatgers anuals”, ha donat com a dades.
“Si bé entenem i compartim la necessitat de millorar les connexions amb Matadepera, aquesta millora no pot fer-se a costa de reduir el servei al nostre municipi”, argumenta Cardona. “Estem disposats a treballar conjuntament per millorar la línia i, de fet, considerem necessari augmentar les freqüències i estudiar la possibilitat d’adaptar els horaris a les necessitats reals de les persones, però sempre mantenint el nivell de servei actual a Terrassa i sense l’eliminació de parades ni reducció de cobertura territorial”, posa el tinent alcalde terrassenc com a condició.
El gran debat que es va tenir tant al ple de Terrassa divendres, com al de Matadepera el dilluns de la setmana passada, era per què no es mantenia almenys la connexió de la línia regular amb l’Estació del Nord -més central a la ciutat amb la interconnexió Renfe-Ferrocarrils de la Generalitat- en comptes de quedar-se a Nacions Unides, més al nord. En aquell moment, el regidor de Mobilitat matadeperenc, Francesc Llobet, va posar com alternativa que es conservava el bus llançadora M8D directe a l’Estació del Nord cada mitja hora.

