A causa dels treballs de gestió i millora forestal de la finca de Can Roure, des d’aquest passat dilluns 15 i fins al dimecres 17 al matí, s’ha hagut de tallar un tram de la carretera de Talamanca, el comprès entre el carrer del Turó de les Roques Blanques i el carrer de Les Pedritxes, informa Matadepera.cat. El desviament s’ha fet pel poble, i les obres s’han dut a terme sense incidents.

La via és habitualment molt transitada. És el lloc obligat de pas per anar a les instal·lacions del CD Terrassa Hoquei, la urbanització de Les Pedritxes i els pobles de Mura, Talamanca i Rocafort -amb la variant de Coll de Lligaboses, fins a Sant Llorenç Savall. També és la via que porta a Coll d’Estenalles i tot l’entorn, i a la Torre de l’Àngel.

Estudi d’itinerari de vianants a la BV-1221 en la travessa de Talamanca

El pas de la carretera BV-121 pel nucli urbà de Talamanca fa necessari la construcció d’un itinerari de vianants d’uns 900 m de longitud per connectar els diferents habitatges que conformen el nucli urbà. L’estudi d’tinerari realitzat per la Diputació de Barcelona, va ser lliurat pel diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega, a l’alcalde, Josep Tarín.

El treball lliurat planteja dues alternatives per a l’adequació d’un itinerari de vianants en els marges de la carretera BV-1221, segur i accessible, que permeti la connectivitat entre la cruïlla de la plaça del Raval i la de la plaça de l’Església, i alhora millori la qualitat urbana d’aquest tram del municipi.

De les dues alternatives proposades, la primera transcorre pel marge esquerre de la carretera aprofitant el sobreeixample existent entre el penya-segat i la plataforma del vial. La proposta manté l’arbrat existent sobre el terreny natural i la plataforma de l’itinerari es faria a la mateixa cota que les voreres existents en els extrems, i es col·loca enllumenat públic així com mobiliari urbà en les zones on l’amplada de l’itinerari ho admet, per tal de generar un espai d’estada que permeti gaudir de les vistes.

La segona alternativa també proposa la construcció de l’itinerari pel marge esquerre de la carretera, aprofitant el mateix espai que la primera alternativa, però proposa un tractament diferent per a la zona d’arbres. Així , la proposta és mantenir els arbres existents encintant-los en un parterre corregut en pràcticament tot el llarg de l’itinerari, que permeti un millor control de les aigües d’escorrentia. Aquesta proposta també inclou l’enllumenat públic i el mobiliari urbà per a les zones d’estada.

Les dues propostes, la primera de les quals tindria un pressupost estimat de 193.877 euros i la segona de 209.627 euros, inclouen també la millora del voral del marge dret de la carretera, per tal de facilitar la conducció i evacuació de les aigües d’escorrentia, i la construcció d’un mur d’escullera per tal d’aconseguir l’amplada de pas mínima requerida en un tram  de l’itinerari. 

Nou comentari