MónTerrassa
Una avinguda que uneix dos barris de Terrassa als anys 70
No han passat tants anys tot i que ho sembli. Estem parlant dels inicis dels anys 70 i d’una de les grans avingudes que té actualment la nostra ciutat. Aleshores ja era un dels carrers més transitats i que connectava la part nord de la nostra ciutat.
Aquest tram del cinturó perimetral va ser projectat per l’arquitecte Melcior Vinyals l’any 1930 i uneix l’avinguda de l’Abat Marcet amb la de Barcelona. Exacte, estem parlant de l’avinguda de Jaume I. El seu traçat separa el barri de Sant Pere i el de Sant Pere Nord.

Segons ens explica l’historiador Joaquim Verdaguer en el seu blog, abans havia portat els noms de carrer 49-A, Gran Via NE, 6 d’octubre… Fins que el 19 de febrer de 1936, l’Ajuntament de Terrassa va aprovar assignar-li el nom de Jaume I. La relació d’aquest il·lustre personatge amb la ciutat de Terrassa ve donada per ser propietari del Castell Palau on hi va fer estada els anys 1223,1242 i 1274, i també, pels privilegis que va atorgar a la vila de Terrassa.

Uns camps d’oliveres

L’avinguda abans d’urbanitzar-se eren camps d’oliveres al pas del Torrent Monner que anava de nord a sud. Tota la zona fins a la riera de les Arenes era conegut com el Pla de les Arenes. Les primeres cases es van construir a la vessant dreta del torrent, on es bifurcaven els camins de Castellar i el de Can Petit, al lloc que serà la futura plaça d’Andalusia. Des d’aquest punt fins a la carretera de Castellar es conserva les directrius sobre la seva amplada marcada al Pla Urbanistíc de Melcior Vinyals. Des de la plaça i en direcció cap a llevant era un petit camí recte que portava, pels darreres de l’Electra, al pas a nivell de la carretera de Castellar. Com a camí estaria actiu fins als anys 70. La seva transformació en avinguda, en aquest segon tram va venir precedida per la l’instal·lació en el seu recorregut de concessionaris.

Nou comentari

Comparteix