Els amics i amigues del Consell Municipal de la Infància i l’Adolescència de Terrassa (CMIAT) es tornaran a trobar de forma presencial i per districtes al llarg d’aquest curs. El Consell participarà durant aquest mes en un seguit d’activitats organitzades per diferents serveis municipals, relacionades amb els temes que centren la seva activitat durant el curs, que començaran aquest dimecres 9 de març.
El CMIAT desenvolupa la seva activitat de novembre a maig, amb reunions mensuals i per districtes per tractar els temes que s’han decidit abordar durant el curs i preparar propostes i accions en cadascun dels àmbits tractats. Aquest mes, en lloc de les sessions de debat habituals, cada districte farà una activitat adreçada a millorar el seu coneixement sobre els temes escollits: l’assetjament (i ciberassetjament), la pobresa i Terrassa, ciutat jugable i inclusiva. A més, per primera vegada des de l’inici de la pandèmia, les trobades mensuals dels amics i amigues del Consell tornen a ser presencials, celebrant-se sempre en espais que permetin garantir les mesures de seguretat.
La regidora d’Infància i Adolescència, Ona Martínez, celebrat que les sessions puguin tornar a ser presencials: “Estic segura que això reforçarà el vincle entre els amics i amigues del CMIAT i això farà funcionar encara millor un òrgan que ja ha demostrat ser molt valuós” ha explicat la regidora, qui també ha valorat molt positivament “que infants i joves encarin temes com la pobresa o l’assetjament, fet que indica un elevat grau d’interès i preocupació pel món que els envolta i un fort compromís amb la societat”.
L’Ajuntament de Terrassa, a través dels serveis d’Infància i Adolescència, Educació i Capacitats Diverses, ha organitzat les activitats amb el següent calendari:
- Districte 1 (tema: assetjament). 9 de març, 17.30 h. Biblioteca Central de Terrassa. Activitat: trobada amb alumnat de Batxillerat Escènic de l’Institut Torre del Palau, que està preparant l’obra de teatre Stop bullying. Hi participarà també la directora del muntatge, Rosa Ponsarnau.
- Districte 4 (tema: Terrassa, ciutat jugable i inclusiva). 10 de març, 17.30 h. Biblioteca del Districte 4. Activitat: xerrada amb en Marc Buxaderas, un noi que va néixer amb paràlisi cerebral tetraplègica espàstica i que vol compartir la seva experiència, coneixements i inquietuds per aconseguir que la discapacitat es normalitzi en tots els seus aspectes.
- Districte 2 (tema: la pobresa). 16 de març, 17.30 h. Centre Cívic Municipal Montserrat Roig. Activitat: trobada amb Creu Roja Terrassa per parlar de la seva tasca, activitat i projectes en relació a les situacions de vulnerabilitat que pateixen infants i joves.
- Districtes 3 i 7 (tema: assetjament). 17 de març, 17.30 h. Biblioteca del Districte 3. Activitat: taller “El triangle del foc”, a càrrec de l’especialista Júlia Prunés. Es tracta d’una dinàmica per explicar els elements claus per aturar el bullying.
- Districte 5 (tema: assetjament). 23 de març, 17.30 h. Centre Cívic Municipal Avel·lí Estrenjer. Activitat: per determinar, amb la possibilitat de realitzar-se el mes d’abril.
- Districte 6 (tema: assetjament) 24 de març, 17.30 h. Centre Cívic Municipal President Macià. Activitat: per determinar, amb la possibilitat de realitzar-se el mes d’abril.