MónTerrassa
Les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès de FGC es connecten
Perllongament dels FGC | Generalitat

!--akiadsense-->

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat per 1,7 milions la redacció del projecte bàsic de perllongament de la línia Llobregat – Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) entre les estacions de Plaça Espanya i Gràcia, a Barcelona. L’actuació consistirà en la construcció de 4,1 quilòmetres nous de túnel i de tres noves estacions i inclou la remodelació de la de Plaça Espanya, amb un pressupost estimat de 321 MEUR. El termini de redacció del projecte és de 10 mesos.

El perllongament de la línia Llobregat-Anoia, inclosa com a prioritària al Pla Director d’Infraestructures 2011-2020, millorarà i ampliarà la cobertura en transport públic a la Nova Esquerra de l’Eixample, en una zona densament poblada que, a més, compta amb diversos equipaments de rellevància (com l’Hospital Clínic o l’Escola Industrial). També afavorirà la connectivitat ferroviària del districte de Gràcia i incrementarà la intermodalitat, ja que les noves estacions facilitaran l’intercanvi amb l’L5, el tramvia –que ara finalitza a la Plaça Francesc Macià sense connexió ferroviària– i altres línies d’FGC.

Amb el perllongament quedaran connectades les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès i els usuaris de la línia Llobregat-Anoia d’FGC tindran un accés més directe cap al centre de la ciutat, quan ara han de fer transbordament amb metro (L1 o L3). En total, es preveu beneficiar més de 19 milions de viatgers anuals (inclosos els usuaris actuals de la Llobregat-Anoia), més de 68.000 usuaris/dia. En paral·lel, el projecte pretén augmentar els usuaris en transport públic i reduir l’ús del vehicle privat (fins a 9.000 usuaris dia provindrien del vehicle privat) i, d’aquesta manera, contribuir a la descongestió del trànsit i la promoció d’una mobilitat sostenible.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Kadra a gener 05, 2017 | 12:07
    Kadra gener 05, 2017 | 12:07
    Vist el recorregut, una altra estació a Urgell / Roma seria recomanable
  2. Icona del comentari de: Joan a gener 05, 2017 | 12:27
    Joan gener 05, 2017 | 12:27
    Muy buena noticia. Felicito a la Generalitat por su buen hacer en FGC. Y ya puestos, un suspenso al Gobierno Central por su pesima gestion en cercanias y regionales, asi como la linea que une Catalunya y Valencia de ancho iberico que es de tercer mundo. El AVE desde Barcelona hacia el sur, simplemente no existe ni se preve que se realice a Corto y medio plano. El Eje Mediterraneo esta en la nevera porque no hay interes politico en realizarlo. VISCA CATALUNYA LLIURE!!!

Nou comentari

Comparteix