MónTerrassa
La CUP vol acabar amb els homes que obren les cames a l’autobús
  • CA

Diverses agrupacions locals de la CUP han fet pinya avui a Barcelona per presentar noves mesures en el marc de la campanya Construïm Municipis Feministes, entre les quals destaca la iniciativa per evitar agressions masclistes a busos, trens i Metro. Aquest protocol contra les agressions al Transport Públic serà presentat i debatut en comissió aquesta mateixa setmana a l’Ajuntament de Barcelona. Tal com ha explicat la regidora Maria José Lecha, «les dones pateixen cada dia aproximacions, vexacions, actituds invasives i tocaments».

Per això, ha proposat una campanya de visibilització del problema i sensibilització contra aquestes agressions, tot fent servir espais de les estacions com dels mateixos vagons. CUP Capgirem Barcelona proposa que missatges i símbols (als seients, vidres, portes, parets) representin missatges feministes contra aquestes agressions, així com en contra de la pràctica del ‘manspreading’.

En relació amb aquesta conducta, la membre de la CUP Terrassa Sara Moya ha explicat les reaccions a la proposta defensada (i rebutjada) fa dues setmanes pel ple de la capital egarenca. Les ‘cupaires’ van presentar una iniciativa per afavorir les Noves Masculinitats (“i rebutjar les masculinitats hegemòniques que es manifesten, per exemple, en conductes com l’anomenat ‘manspreading’ al transport públic”).

Segons Sara Moya, «pel PSC és fàcil posar-se etiquetes i medalles, però després tot queda en paper mullar; un brindis al sol». La importància de la moció també es demostra veient les reaccions a xarxes socials, que han estat ofensives i masclistes. «A banda de tenir un to ridiculitzador i despectiu», explica Moya, «més del 95% del total són missatges d’homes, fet que explica la supèrbia per parlar d’un problema que no pateixen, sinó que en són la causa».

Comparteix

Icona de pantalla completa