El primer secretari del Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC), Salvador Illa, ha lamentat la “preocupació per l’estètica i els eufemismes” del Govern de la Generalitat de Catalunya en relació a l’acord de la B-40, informa ACN. La via torna a ser objecte de disputes i retrets entre socialistes i Esquerra Republicana, reticents a construir-la i que ha hagut de passar per l’adreçador perquè era l’única manera que els hi aprovessin els pressupostos.
Entesa entre governs de la Generalitat i de l’estat
Cal recordar que la Generalitat i l’executiu espanyol han arribat finalment a una entesa sobre el perllongament de la carretera entre les dues capitals del Vallès Occidental i Castellar. “L’acord pels pressupostos és el Quart Cinturó, li’n diuen B-40 o Ronda Nord, tot són eufemismes”, ha expressat Illa. I es podrien sumar altres denominacions que ha rebut, com Autovia Orbital, Ronda Vallès”.
I ha afegit: “no serà un carril bici el que fem, és la continuació d’una carretera de dos més dos [carrils] que ha d’arribar fins a Terrassa”. ERC va defensar dilluns que la B-40 no serà d’alta capacitat. El líder dels socialistes diu tot el contrari.
L’exconsellera de la Generalitat i candidata d’ERC a les eleccions espanyoles del 23 de juliol Teresa Jordà ha defensat que l’acord tancat amb el govern espanyol per al perllongament de la carretera B-40 al Vallès Occidental no tindrà “continuïtat més enllà” de Sabadell i Castellar del Vallès ni serà una “via d’alta capacitat”.
El parer de Pimec
Pimec ha celebrat l’acord al qual han arribat el govern espanyol i la Generalitat sobre el perllongament de la carretera B-40 i la transferència de 914 milions d’euros per a la millora d’infraestructures al país. “Totes les inversions haurien de poder-se desenvolupar amb consens”, ha apuntat aquest dilluns el president de la patronal, Antoni Cañete. “S’hauria d’haver resolt fa temps”, però veu positiu que s’arribin a acords sobre infraestructures que considera “necessàries”. En aquest sentit, ha lamentat que algunes “postures extremes” hagin “impossibilitat el diàleg” durant els últims anys.
La Cecot celebra l’acord entre la Generalitat i l’estat espanyol per perllongar la B-40 entre Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès. “És una notícia positiva pel territori”, afirma el president de la patronal, Xavier Panés, en un comunicat emès aquest dilluns. Tot i la satisfacció, Panés recorda que el Vallès arrossega un “crític” infrafinançament d’infraestructures, motiu pel qual es mostra “escèptic” davant els nous anuncis.
La candidata de Junts al Congrés dels Diputats i membre de l’executiva del partit, Míriam Nogueras, ha criticat que el Govern de la Generalitat i la Moncloa hagin tancat finalment l’acord per perllongar la B-40 just la mateixa setmana que comença la campanya electoral. “És del tot electoralista i improcedent”.
El PSC ha celebrat aquest dilluns que l’acord per la B-40 tiri endavant “per fi”. La Generalitat i el govern espanyol han arribat finalment a un acord sobre el perllongament de la carretera B-40 entre Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès i el pacte inclou també la transferència de 914 MEUR per a infraestructures. Malgrat tot, els socialistes desconeixen si els tràmits corresponents arribaran abans o després de les eleccions del 23-J.