MónTerrassa
Estudiants de l’ESEIAAT, a l’Assemblea d’Estudiants del Parlament Europeu
  • CA

Els estudiants Anna Valero i Fernando Amador de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) participaran en els debats de l’Assemblea Europea d’Estudiants al Parlament Europeu, a Estrasburg, avui dia 3 de març i demà dia 4. Es tracta d’una “oportunitat única” perquè els dos estudiants de Terrassa, juntament amb la resta d’universitaris de tota Europa, abordin “alguns dels complexos reptes als quals s’enfronta la Unió Europea”, afirma l’universitat en un comunicat.

Anna Valero és graduada en Enginyeria Industrial per l’ESEIAAT i estudiant del màster en Enginyeria Industrial, especialitat Enginyeria Elèctrica, a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), i Fernando Amador és graduat en Enginyeria en Tecnologies Aeroespacials a l’ESEIAAT i estudiant del màster universitari en Enginyeria Aeronàutica de la mateixa Escola de la UPC a Terrassa. Hi prendran part juntament amb altres set estudiants de la xarxa Unite!, una de les aliances europees que participarà en aquesta iniciativa. En total, l’assembla reunirà 275 representants d’estudiants de les 41 Aliances Universitàries Europees (EUA).

Ho faran a través de diferents panells i taules rodones en què hauran de donar resposta a les preguntes següents: “Com pot la UE unir als seus ciutadans entorn dels seus valors comuns?; Com pot la Unió Europea ser més resistent als ciberatacs?; Després de la pandèmia, necessitem una Unió Europea de la Salut?”. També debatran sobre l’agricultura enfront de la sostenibilitat, sobre quin model econòmic pot adoptar la UE per al món de demà, com hauria de ser la democràcia europea del futur i el compromís democràtic en l’era digital, o com pot la UE regular les plataformes digitals sense limitar la llibertat d’expressió i el lliure intercanvi de pensaments.

Tant Valero com Amador coincideixen en el paper decisiu que poden tenir els joves en la construcció de l’Europa de futur. “Com a estudiants d’enginyeria veiem altres realitats en l’àmbit social, com la manca de dones en el sector STEAM, i amb la nostra formació tecnològica som capaços d’entendre fins on poden arribar els avenços i tenir una visió que altres estudiants no poden tenir”, assegura Anna Valero. “Podem fer propostes valentes i crítiques enfront dels grans reptes globals des d’una perspectiva privilegiada perquè la universitat ens dona coneixement, i, d’altra banda, no comptem amb les limitacions o influencies que poden existir en una esfera política”, reconeix Fernando Amador.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa