MónTerrassa
El PSC reclama sistemes alternatius de recollida de càrrega lateral per la dreta
  • CA

Acord de Junta de Portaveus sobre la recollida de residus urbans amb el sistema de càrrega lateral, proposat pel PSC

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

Recentment, a Terrassa s’ha implantat la quarta línia de recollida de residus urbans amb el sistema de càrrega lateral de grans contenidors situats al carrer, i està previst que en els propers mesos s’implanti la cinquena.

Aquest sistema té pros i contres respecte al model que substitueix que és el de càrrega posterior.

L’avantatge principal és que al tractar-se de contenidors de major capacitat s’eviten els desbordaments de residus, es milloren els percentatges de recollida selectiva, la freqüència de pas dels camions és redueix i es requereixen menys operaris, doncs és el propi conductor del camió el que executa les maniobres de càrrega i descàrrega sense sortir de la cabina. Per tant, la recollida lateral és molt més eficient que la càrrega posterior, econòmica i mediambientalment parlant.

Les desavantatges d’aquest sistema són que al tractar-se de contenidors de major volum és dificultós situar-los en carrers estrets, tant per les dimensions de les bateries com per les maniobres de càrrega i descàrrega que han d’executar els camions recol·lectors. A més, pel fet que aquest sistema estès a la ciutat no és bilateral, només maniobra per la dreta, dificulta la seva implantació i condiciona el sentit de circulació rodada pels carrers, provocant circuits poc racionals i incomprensibles pel veïnat, a banda de ser contradictoris amb el model de mobilitat segura i sostenible propugnat pel propi Pla de Mobilitat Urbana 2016-2021 de Terrassa.

Com a exemple, tenim la recent implantació de la quarta línia del sistema esmentat al barri de Can Boada, entre la Plaça Lluís Companys i la Plaça d’Agustí Bartra que ha suposat una clara millora en relació als habituals punts negres provocats pels desbordaments però que també ha desencadenat moltes queixes veïnals derivades dels canvis circulatoris i l’empitjorament de la seguretat viària per la manca de visibilitat en algunes cruïlles i passos zebra.

També, cal tenir en compte que de l’Estudi de Definició del Servei de Recollida de Residus i Neteja Viària encarregat pel propi Ajuntament, el novembre del 2018 a la consultora especialitzada Datambient, se’n deriva la proposta que aquest sistema de grans contenidors és el més adequat per una ciutat amb les característiques urbanes de Terrassa i planteja que es pugui estendre per gairebé tots els barris arribant a implantar-ne fins a nou línies, el doble de les actuals.

Així doncs, creiem pertinent estudiar tècnicament totes les possibilitats i alternatives de millora que ofereix el mercat actualment per tal de minimitzar els inconvenients que pot suposar la implantació extensiva d’aquest sistema de recollida lateral per la dreta a la majoria de barris.

Per tots aquests motius, es proposa a la Junta de Portaveus de l’Ajuntament de Terrassa l’adopció¡ dels següents:

ACORDS

Primer.- Instar al Servei de Medi Ambient de l’Ajuntament de Terrassa i a l’empresa municipal Eco- Equip a estudiar, en el marc del recent creat Consell Municipal de Residus de Terrassa, sistemes alternatius de recollida de càrrega lateral per la dreta, compatibles amb l’estructura urbana de la ciutat.
Segon.- Segon.- Restituir els canvi en la mobilitat al barri de Can Boada, entre la Plaça Lluís Companys i la Plaça d’Agustí Bartra.

Comparteix

Icona de pantalla completa