MónTerrassa
El Pla Local de la Infància i l’Adolescència avança en la fase de diagnosi
  • CA

L’Ajuntament de Terrassa organitza entre el 24 de maig i el 3 de juny quatre tallers participatius dins de la diagnosi del Pla Local d’Infància i Adolescència de Terrassa (PLIA). En aquests tallers es recolliran les aportacions de diferents agents relacionats amb infants i adolescents, principalment professionals, entitats i famílies, amb l’objectiu de recollir la seva visió d’aquest col·lectiu a Terrassa, així com les seves propostes.

En cadascun dels tallers, que es desenvoluparan per via telemàtica, participaran 15
persones d’àmbits diversos convidades per l’Ajuntament: professionals de l’educació
i de la salut, personal tècnic municipal, representants d’entitats de lleure, de cultura
popular, de l’àmbit esportiu i també famílies, convidades a travès de les AFAs.
A les diferents sessions s’abordaran els quatre eixos d’actuació previstos al PLIA. El
primer taller (24 de maig) estarà dedicat a l’eix “Informació, participació i famílies” i a
l’eix “Espai públic, seguretat i civisme”. La regidora d’Infància i Adolescència, Ona
Martínez, donarà la benvinguda a les persones assistents a aquesta primera sessió.

El segon taller (26 de maig) se centrarà en l’eix “Protecció, vulnerabilitat i salut”, mentre que a la tercera sessió (1 de juny) es tractarà l’eix “Educació 360”. Finalment, el 3 de juny hi haurà un taller monogràfic dedicat a la petita infància, en què s’abordaran tots quatre eixos en relació a aquest grup d’edat, que aplega els infants de zero a sis anys.

Més de 3.000 enquestes
En paral·lel als tallers, la diagnosi del PLIA continua endavant amb el processament
de les dades extretes de les diferents enquestes que es van dur a terme durant els
mesos de març i abril, adreçades a estudiants de 4rt de Primària a 4rt d’ESO, a
famílies i a personal tècnic municipal relacionat amb aquest àmbit. En total s’han
recollit 3.453 enquestes: 1955 a famílies, 38 a personal municipal i 1.378 a infants i
adolescents, recollides a través d’escoles, instituts, centres d’educació especial i
també del Consell de la Infància i l’Adolescència de Terrassa.

La regidora d’Infància i Adolescència, Ona Martínez, s’ha mostrat «satisfeta i
agraïda per la quantitat d’enquestes recollides, sobretot pel que fa a famílies.
Gairebé 2.000 enquestes és una xifra que supera les previsions més optimistes
i que garanteix tenir una bona base per obtenir una informació vital per a la
diagnosi del Pla», ha dit la regidora, qui ha afegit que «el fet que tantes famílies
hagin volgut dedicar una estona a respondre l’enquesta fa palès que el que
estem treballant aquí interessa molt i que aquest pla és molt necessari per a la
ciutat».

El Pla Local de la Infància i l’Adolescència de Terrassa ha de ser el document que
permetrà coordinar, impulsar i promoure les polítiques i actuacions municipals envers
aquest sector de la població (unes 40.000 persones) i estructurar les accions i els
programes de forma transversal. En aquest sentit, el Pla implica serveis tan diversos
com Educació, Serveis Socials, Joventut, Polítiques de Gènere, LGTBI+, Capacitats
Diverses, Ciutadania, Mobilitat o Gestió de l’Espai Públic, a més d’Infància i
Adolescència, que impulsa i lidera el Pla. Les enquestes i el taller formen part de la
fase de diagnosi del Pla, que continuarà en els propers mesos amb altres accions
per recollir informació. La previsió és poder presentar la diagnosi la propera tardor i,
a partir d’aquesta, generar diferents línies d’actuació.

L’elaboració i aprovació del Pla, que segueix els objectius del Programa de Govern
municipal 2019-23 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible que promouen les
Nacions Unides, serà el pas previ per iniciar el procés de reconeixement de Terrassa
com a Ciutat Amiga de la Infància, una distinció que atorga la UNICEF.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa