Dos carrers del barri de Can Boada tornaran al sentit habitual de circulació. Es tracten dels carrers Francisco de Vitoria i Alexandre Galí, que passaran a ser d’un sol sentit en tota la via, tal i com estava el trànsit abans dels canvis de gener de 2021. Així s’ha acordat en una reunió entre l’alcalde de Terrassa Jordi Ballart, el Grup de veïns afectats de Can Boada, l’Associació de veïns Lluïs Companys – Grup Gibraltar, i l’Associació Can Boada Casc Antic, que es va celebrar la tarda d’ahir dijous 3 de març al Centre Cívic de Can Boada. Així doncs, es podrà circular des del passeig 22 de juliol fins la Ronda de Ponent, i viceversa, a través d’aquests dos carrers en una mateixa direcció.
El consens entre les associacions veïnals i l’Ajuntament també inclou canvis en algunes de les bateries de contenidors del barris: Els contenidors del carrer d’Alexandre Galí se situaran dins de la plaça Agustí Bartrà, on caldrà fer obres a les jardineries i treure les pilones; i els contenidors del carrer de Francisco de Vitòria canviaran de vorera i se situaran a la zona de càrrega i descàrrega del carrer, just davant del supermercat Caprabo. A més, es faran dos passos elevats al carrer Alexandre Galí per tal de pacificar la circulació.
A l’espera dels camions de càrrega lateral esquerra
Les associacions de veïns es mostren d’acord amb aquests canvis, però insisteixen que son unes modificacions provisionals i que la veritable solució és la compra dels camions de càrrega lateral esquerra, que segons han confirmat fonts properes a Món Terrassa, l’Ajuntament va explicar durant la reunió que podrien arribar a tardar fins a 4 anys. El grup de veïns afectats ha afirmat a aquest diari que s’han quedat “perplexes” en escoltar-ho, ja que en una reunió a l’octubre de 2021 es va acordar la compra dels camions en un termini de menys de dos anys. “Ens han tingut castigats durant 14 mesos”, ha exposat el grup, que considera que la gestió ha estat “nefasta” i que “no s’ha de jugar amb els ciutadans”.
14 mesos de tensió i desconfiança
Els canvis en la circulació del barri es van dur a terme el gener de 2021, degut al canvi de contenidors patentats per a camions de càrrega lateral dreta. Aquesta nova modalitat va provocar una remodelació del circuit de recollida i la disposició dels contenidors, el que va implicar modificar el sentit dels carrers més transitats del barri -Francisco de Vitoria i Alexandre Galí- i treure places d’aparcament. “És el camió de brossa que s’ha d’adaptar als veïns i veïnes del barri, i no el barri al camió de brossa”, defensen els veïns.
Després que el grup d’afectats recollís més de 350 firmes per revertir els canvis, l’octubre de 2021 es va arribar a un acord per la compra de camions de carrega lateral esquerra i tornar a la situació habitual, entre l’Ajuntament, les dues associacions de veïns del barri i el Grup de veïns afectats. Després d’aquest acord, van aparéixer cartells anònims al barri en contra de revertir els canvis i demanant als veïns parlar amb la regidora Lluïsa Melgares i escriure a la Síndica de Greuges. Els presidents de les dues associacions de veïns de Can Boada es van retirar de l’acord en una decisió unilateral, i van acordar en una reunió amb l’Ajuntament fer una enquesta porta a porta amb una empresa privada, un fet que no va agradar gens al grup d’afectats.
Posteriorment, el grup va proposar fer un referèndum “per prendre una decisió com a mesura definitiva”, i més tard, es va demanar una reunió urgent amb l’alcalde per posar-hi solució. Aquesta reunió va arribar ahir a la tarda, on associacions i Ajuntament van arribar a un consens per tornar la circulació habitual als dos carrers més transitats del barri. Però la desconfiança i la ruptura de convivència ja s’ha fet massa gran, i els veïns afectats exposen que seguiran reivindicant els camions de càrrega lateral esquerra com a vertadera solució.