MónTerrassa
La connexió de línies Baix Llobregat-Anoia i Vallès de FGC fa un pas més

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat de Catalunya inicia una nova fase de les obres de perllongament de l’L8 de Ferrocarrils (FGC) als àmbits de plaça Espanya i Gràcia de Barcelona. Són actuacions importants pels usuaris de Terrassa i de la comarca, que guanyaran temps en els seus desplaçaments.

Aquests treballs que ara començaran corresponen a l’obra civil per al perllongament de la línia d’FGC Llobregat-Anoia i la seva connexió amb la del Vallès, que inclou la construcció d’un túnel de 4 quilòmetres mitjançant tuneladora en la major part del traçat, i tres noves estacions: Hospital Clínic (intercanvi amb L5), Francesc Macià (intercanvi amb tramvia) i Gràcia (FGC). Addicionalment, es remodelaran les estacions actuals de plaça d’Espanya i de Gràcia. Les tasques d’obra civil compten amb un pressupost de 300 milions d’euros i, sumats els imports previstos per a les instal·lacions de túnel i estacions i d’arquitectura de les estacions, la inversió per aquesta actuació és de 412.

Aquesta actuació permetrà millorar i ampliar la cobertura en transport públic en zones densament poblades com són el Vallès Occidental i el Baix Llobregat, amb ciutats com Terrassa, Rubí i Sant Cugati amb diversos equipaments de rellevància a Barcelona; millorar la connectivitat ferroviària; facilitar un accés més directe dels usuaris de la línia Llobregat-Anoia d’FGC cap al centre, que ara han de fer pel transbordament amb metro; i incrementar la connectivitat de la línia mitjançant les noves estacions, que permetran l’intercanvi amb l’L5, el tramvia i altres línies d’FGC. Es preveu que beneficiarà 19,5 milions de persones usuàries noves.

Els avantatges per l’usuari de Terrassa

Què suposarà però per a un terrassenc aquest perllongament? D’entrada cap canvi físic, ja que per arribar a plaça Espanya, per exemple, continuarà havent de fer transbordament. Qui més beneficiat en sortirà seran els usuaris de Baix Llobregat, Anoia i Bages que ara podran arribar fins a Gràcia sense moure’s del seient.

Tanmateix, per al terrassenc sí que se li obrirà un ampli ventall d’opcions i combinacions que fins ara li eren més complicades. I és que ara, des de la mateixa estació de Gràcia -on haurà d’agafar un ascensor o unes escales per baixar al pis inferior on hi haurà la nova estació- tindrà molt més a prop arribar a tota una zona que li quedava massa lluny a peu i massa rebuscada amb transport públic subterrani.

Comparteix

Icona de pantalla completa